Pirított marhahúsos kókusz sushi aszalt szilva mártással és ceruzababbal



És már azzal is kezdeném így az elején, ha ismét elkészíteném az ételt a kókusztej már nem a rizsbe kerülne, hanem kókuszhab formájában egészítené ki a tányért. Beszéltem CF barátommal és kértem adjon nekem gyorstalpalót: lectin, agar-agar, és a többi ki nem tudom mondani a nevét alkotóelemekről.
Sőt nagyon úgy tűnik, hogy ami eddig egy karácsonyi kiskártyán mutogatta magát, az végre be is kerül a konyhámba. Ugyanis karácsony óta nem volt időm elmenni, felkutatni és a legjobb áron megszerezni az áhított Gourmet szifonomat. Ám, úgy tűnik a mondás ismét igaz, hogy mindennek eljön a maga ideje. A Foodapest-en megtaláltam az ISI standot is. Határozott lépésekkel elindultam, mert ilyenkor állítólag alkuképesek az eladók. A "bemutató" srác már épp elkezdte volna regélni a becsempésző szöveget, mikor leállítottam, és kértem hagyatkozzunk a tényekre, és állapodjunk meg valami barátibb összegben. Olyan jól sikerült (vagyis még nem kiabálom el, pénteken megyek érte), hogy 25.000Ft kifizetése mellett, speciális kinyomó csövet, patrontárat, irányadó szakácskönyvecskét, ragasztófecniket (amit inkább lekvárra használok majd)...egyszóval mindent amit ott láttam:) Nah így szeretek vásárolni!:)



Pirított marhahúsos kókusz sushi aszalt szilva mártással és ceruzababbal

20dkg marhapecsenye
10szem aszalt szilva
sötét szójaszósz
barnacukor
hoisin szósz
kínai ötfűszer
nátrium glutamát

A marhahúst hosszabb és félujjnyi vastagságú szeletekre vágjuk A páchoz ízlés szerint összekeverünk: szójaszószt, és hoisin szószt, barnacukorral, kínai ötfűszer keverékkel, vízzel és egy kevés nátriumglutamáttal, mint ötödik íz. Az aszalt szilvákat félbevágjuk, a hússal és a páccal elkeverjük, majd egy napig hagyjuk, hogy az ízek összeérjenek.

Nátrium glutamát avagy az umami:
A japán és kínai konyha ötödik ízként jellemzett adalékanyaga, mely természetes formájában, nem csak tengeri hínárból nyerhető, de tartalmazza az olaszok parmezán sajtja is. A mai kapható formája már vegyipari úton cukornádból, keményítőkből nyerik elő, és vita tárgyát is képezi, hogy milyen mellékhatásokkal jár, vagy mivel nem. Ameddig ezt nem derítik ki, én óvatosan, de használom néha napján.

Egy olajjal felforrósított wokban megsütjük a húst, majd kivesszük félretesszük és hagyjuk kihűlni.

keményítő
rizsecet
víz
(barnacukor)

A húsból a wokban maradt aszalt szilvás szósz alapot kevés víz hozzáadásával turmixolom, és átpasszírozom egy szita segítségével. Felforralom és rizsecettel, esetleg ha megkívánja még egy kis barnacukor hozzáadásával, illetve keményítővel teszem mártás alapúvá.

1,5 dl rizs
víz
0,5dl kókusztej
rizsecet
porcukor


A klasszikus rizsfőzés (sushihoz is):
A sushihoz készített rizs, nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk. Ha tényleg a japán eljárást követnénk, akkor 9 alkalommal kellene átmosnunk, majd 1:1 arányban a vízzel először magas lángon, majd forráspont után alacsony lángon kell főzni 15 percig. Ezután rizsecet, porcukor és só keverékével kell meglocsolni, és ismét hagyni állni, majd csak ezután kezdődhet a formázás a kész sushi előállítása.

A rizsnek amúgy is talán a legnagyobb szerepe van, a japán konyha világában , a friss zöldségek, halak, és vágási technikák mellett. Érdekes, hogy válhatott az életet adó gabona szimbolikájává, mert termesztése nem volt könnyű a nagyrészt hegyvidékből álló országnak, igényelte.a családi összefogást, öntözőrendszert, és végeredményben ezt nevezik meg egyik fő okként, hogy szolidáris szelleművé vált az ország. Tehát a rizs, a japánoknál főétel, ami leginkább (tudomásom szerint) gombóccá gyúrva esznek szárított algával, vagy fekete szezámmaggal és a többi étel emellett kapja a kiegészítő szerepet.

Én a víz felét kókusztejjel helyettesítettem és a végén locsoltam meg az ecetes keverékkel. Egy alufóliára, kb. 1centi vastagságban kiterítettem. Ráhelyeztem a marhahús csíkokat, és mint a rétestésztánál feltekertem.

felvert tojás
panko

Mikor kihűlt, az alufóliát eltávolítottam, beleforgattam tojássárgába és pankoba, majd erős lángon olajban átforgattam, és kicsi pihentetés után felvágtam.

Panko:
Tulajdonképpen a japán zsemlemorzsa. A különbség, hogy különböző kenyérbélből készülnek, és a kenyér héja nincs felhasználva. Sokkal ropogósabb, látványnak sem utolsó ,ha vastagabb panírt készítünk (mert olyan sünis lesz:)) és nem szívja fel úgy az olajat, szinte kidobja.

ceruzabab
vaj

ásványvíz

A legújabb amit hallottam, hogy ha ásványvízben blansírozzuk a zöldséget a szín, és a tápanyag még jobban megmarad, mint a sima forrásponti víz esetében. Persze ezt is jeges vízbe kellett tennem utána, majd olvasztott vajon átforgattam. Most így belegondolva egy kis hagymamagot is eltudnék hozzá képzelni.:)

4 megjegyzés:

  1. Egy ilyen szifon nekem is ott lebeg a listámon... előbb utóbb meg lesz : )))
    Addig meg csak fejben gyűjtön miket próbálnék ki. Ha neked már lesz tapasztalatod a blogon szívesen olvasnék róla ;)

    VálaszTörlés
  2. Ha minden igaz vasárnap vetem alá az első hivatalos tesztnek:) Már nagyon várom a pénteket, hogy elhozhassam:)

    VálaszTörlés
  3. Na, megérkeztem. :)
    A marhahús-aszalt szilva-kókusz összeállítást azt engedelmeddel elvinném kipróbálásra, igencsak megtetszett... :)
    A szifonhoz gratulálok, jó vétel volt, nekem is ilyen van itthon! :)

    VálaszTörlés
  4. Szia,

    imént nézelődtem nálad:)
    Egye-fene vigyed:)
    De jó, akkor majd beszélgethetünk a kísérletekről ;) (avagy..."neked sem sikerül" projektek?:))

    VálaszTörlés