Első teszt: habszifon kókusztejjel

...mert arra gondoltam, kicsiben kezdeni nem lehet csalódás. Állt a sütőtök a spájzban, tudtam, hogy valami miatt én ezt megvettem. Persze, ahogy szokott lenni kiment a fejemből. Miután megírtam a mai postot, a gyomrom tájékán erős késztetést éreztem arra, hogy enni is kellene, de mit...
Pár hónapja Segal Vacsorán paprikakrémleves volt joghurthabbal, amit nagyon kellett dicsérnem, hogy a tejalap, nem a levesbe került, hanem a tetejére. A Costesben eltöltött ebédelős élményeim (beszámoló lesz) közül pedig a kókuszhab juttott eszembe, amit a desszertnél maracuja társaságában kóstolhattam meg. Akkor kérdeztem Zsófit, hogy ezt, hogy lehet készíteni szifonnal, mire az az egyszerű válasz érkezett, hogy "semmi különös a kókusztej belekerült a szifonba". Oh mondom ez ilyen egyszerű lenne, mint a tejszínnel? És igen, két patron csodákra képes:)
A sütőtökleves az egyik kedvencem...eddig készült rucolás-sajtos verzióban, mézes-gyömbéresen, mézes-chilisen, mézes-darált paprikásan, és mézes sült paprikásan is...
Miközben vágtam kockára a sütőtököt, és olvasztottam ki a csirkealaplevet, bevillant a currykrémem a hűtőből, és tudtam, kész vagyok, valami jó ebből ki fog sülni, érzem. Az eredmény:



Kókuszhabos currys sütőtökkrémleves

2 marék felkockázott sütőtök
3dl csirkealaplé
friss gyömbér
cukor
méz
piros currypaszta

4dl kókusztej

A kókusztejet összeráztam a konzervben, majd finomszűrő segítségével beletöltöttem a szifonba (megakadályozva a dugulást, letapadást, és a nem homogén hab veszélyének kialakulását). Először egy patront tettem bele, lefordított állapotban, és megnéztem mi történt. Kétség nem fér hozzá már habos állapotba került, de még nem volt az igazi. Még egy patront tettem hozzá, ismét lefordított állapotban és betettem a hűtőbe.

Reszeltem gyömbért és elkevertem egy kevés cukorral (a narancs és citrom cukrozott héja mellett ez még általános hűtőszekrény foglaló), félretettem és elkészítettem a levest.

A sütőtököt kivételesen rögtön az alapléhez adtam és azzal kezdtem el főzni. (ha sütöm akkor intenzívebb íze szokott lenni, és nem akartam, hogy esetleg elnyomja a kókusz ízét). Miután puhára főttek a tökkockák, turmixoltam és ízesítettem egy evőkanál mézzel, sóval és egy kiskanál piros currypasztával, majd ismét felforraltam. Majd a biztonság kedvéért még egy turmixolás következett és végül át is szűrtem. Pohárba töltöttem, erre került a kókuszhab és rá egy kevés cukrozott gyömbér.

Kicsit olyan, mint a tejhabos kávé a tetején fahéjjal, csak más alapanyagokkal:)

4 megjegyzés:

  1. : ) Képzeld megkaptam én is a szifont szülinapomra. Már nagyon sok dolgot kipróbáltam vele. A málnás joghurthab isteni finom, hamarosan én is felteszek pár receptet a blogra is, csak egyelőre nem nagyon fotózgtattuk : ) Ami számomra kérdés, hogy mennyire gyorsan kezd folyóssá válni a hab? Látom ebben nincs zselatin, nem hiányzott?

    VálaszTörlés
  2. Tegyél, tanuljunk egymástól, bár te már merészebb vagy:) Második lépcsőfokra léptél a zselatinnal, ha elhasználom a kókuszhabot én is belevágok...:) Nem tudom miért félek, konyhán már használtuk egy párszor, vagyis láttam, hogy használják...:)
    Amit a képen látsz az kb. 15perccel van a levegőre kerülése után, a buborékok elkezdtek nőni,de tartotta magát:) utána bekanalaztam:)))

    VálaszTörlés
  3. Először mikor elolvastam, hogy habszifon meg kókusztej meglepődtem, majd az leves nevénél arra a pontra jutottam, hogy ez nem az én asztalom, mert ez a "next level"!:)
    Viszont elolvasva, hogy hogyan kell csinálni nem is tűnik bonyolultnak.
    Az összetevők miatt meg gondolom olyan a leves mint egy sűrített távol keleti esszencia.:)

    VálaszTörlés
  4. Nem is next level, inkább bátorság kérdése, nálam mindenképp;)
    A sűrített távol keleti esszenciát bóknak veszem, nagyon tetszik:) Amúgy kicsi pohárkában is kóstoltattam meg, mint egy shoot italt, egy húzásra:)

    VálaszTörlés