Czifray verseny: Távol-Kelet tejberizse


Pár hete elindultam a tejberizs körüli utamon, most véget ért. Azt hiszem most kihoztam a maximumot abból ami a fejemben kavargott, volt amit elvetettem, volt amit kétszer átgondoltam, és technikailag változtattam rajta, és volt olyan amihez sokáig ragaszkodtam,végül felesleges elemmé vált. Húh...izgulok. Kicsit nagyon...


Távol-Kelet tejberizse


Tejberizs alap:

50g édesrizs

150ml kókusztej
50ml biotej
csipet só

Az édesrizset, lassú lángon főzöm 15percig, folyamatos keverés mellett a kókusztejjel és a biotejjel. A végén adok hozzá egy csipet sót. Kissé hagyom kihűlni, majd sütőpapírral kibélelt formába töltöm és hűtőbe teszem.

Caffir lime panna cotta:

3ek rizsszirup
10g friss reszelt gyömbér
2dl tejszín
2dl biotej
3 zselatinlap
fél csomag caffir lime levél

A rizsszirupot egy vastag falú lábosban felmelegítem a reszelt gyömbérrel, hozzáadom a tejszínt és a tejet, a caffir lime leveleket és bő 15 percig lassú lángon főzöm. A végén vízbe áztatott zselatin lapokat keverek hozzá. Átszűröm és hagyom 10percig pihenni.

Ezután a tejberizs alapra öntöm és beteszem a hűtőbe egy éjszakára.


Narancssó:

narancs


A lereszelt narancs héját 1:1 arányban elkeverem nagyszemű tengeri sóval. 2-3 nap alatt, folyamatos forgatással hagyom kiszáradni, majd turmix-daráló segítségével homogenizálom.

Karamellás sült üvegtészta:

cukor
üvegtészta
szőlőmagolaj

170 fokra felmelegített szőlőmagolajba 1-2 másodperce beleteszem az üvegtészát, majd kiemelem, és itatópapírral eltávolítom a felesleges olajat.
Cukorból karamellszirupot készítek, középbarna színig karamellizálom, majd belemártom a sült üvegtészta szálakat, és enyhén vajas sütőpapírra fektetve hagyom kihűlni.

Gyömbérszirup:

cukor
víz
friss gyömbér
A cukrot egy kevés vízzel és reszelt gyömbérrel sziruposra főzöm, majd átszűröm és hagyom kihűlni.

Összeállítás:

A desszert összeállításánál a megdermedt tejberizst megkenem gyömbérsziruppal, ráfektetem a karamellás sült üvegtésztát, és megszórom narancssóval.

5 megjegyzés:

  1. wow.... : ))) jó lett! Kóstolni lehet ? : )
    Nekem is van pályaművem, elküldjem, ne küldjem? ezen gondolkodok még.

    VálaszTörlés
  2. Igazán szép a kivitelezés, gusztusos. Nálam a "simánmegkóstolnám" kategóriába tartozik. Kriszti! Küldjed! ;)

    VálaszTörlés
  3. Mindenképpen küld el! Nem is értelek:)
    Örülök ám, hogy tetszik nektek, egész finom is:P

    VálaszTörlés
  4. Kedves Angela, gratulálok "az egyik legkifinomultabb desszert" elkészítéséhez! Mennyi idő egy ilyet kidolgozni? :)
    És egy olyan kérdés, ami már jó ideje foglalkoztat: honnan veszel olyan mangót, ami egy ilyen színvonalú ételhez is megfelel?

    VálaszTörlés
  5. Szia András,

    Köszönöm:)))

    első körben itt updatelek, mert a recept azóta picikét megváltozott:
    http://angelastaste.blogspot.com/2010/06/czifray-versenyutolso-felvonas.html

    Húh mennyi idő? Kb. egy hónap alatt jutottam el Atól Zig, itt a blogomban folyamatosan szöszmötöltem róla hol tartok:) Egy tejberizs krémes ötletemből jutottam el idáig:)

    Kellemetlen az ügy a mangónal, mert az intersparban szereztek nekem utolsó pillanatban, amúgy mindig lutri a minőség szerintem (még a jobb helyeken is...) :)
    Culinaris
    Szép Kis India
    Vásárcsarnok

    VálaszTörlés