Kínai meleg padlizsán saláta


Jó jó...hihetetlenül izgulok, és éppen hűl a Czifray desszertem tejberizs alapja...annyira, hogy a hétfői vizsgámat most egy határozott kattintással arrébb tettem, egy jó héttel...így nem lehet tanulni, igazából semmit se...mert most azt hiszem, ha múltkor összeállt és a zselatin kifejtette jótékony hatását, most biztos valami miatt nem fog összejönni., plusz nem bírtam magammal és richtig változtattam a recepten egy kicsit...negyed óránként nyitogatom a hűtőt, hogy megbizonyosodjak minden úgy megy ahogy szeretném...
Szeretném...
Ezért most jöjjön egy gyors poszt, hogy valami elterelje a figyelmemet...Múltkor jártunk Wang mesternél (megint). A Telepy utcát már ismerve elindultunk a Gizella utca irányába...Hát...Hát...
Valahogy nagyon idegen volt nekem, így vagy úgy Wang jelenlétével...kicsit olyan szanaszét szabott belsőtér, ami sajnos adott is egy más hangulatot...és megmerem kockáztatni, hogy finomabban fűszereznek? Lehet?
Telepy marad, oda bármikor és bármit megkóstolok. Kisebb, barátibb, és még mindig állítom, hogy jobb a konyha...
Itt sem volt csalódás, még mindig verte az a láthatatlan mezőnyt, és kellemes meglepetés ért, a padlizsánsalátával. Valamiért nem tudtam összehozni a kettőt...hogy kínai is, meg padlizsán is...és saláta is...olyannyira meghozta a kedvem, hogy pár napra rá itthon is elkészítettem a saját verziómat:


Kínai meleg padlizsán saláta

mirin
sötét szója szósz
hoisin szósz
barnacukor
chili
paradicsomsűrítmény
csirkealaplé
édesburgonya keményítő
pirított szezámmag

A padlizsánt forró mogyorólajjal felhevített wokba teszem. Átpirítom, hozzáadom a fűszereket, paradicsomot, egy kevés csirkealaplevet, főzöm 3 percig, majd egy pár evőkanál csirkealaplével elkevert keményítőt adok hozzá, amivel 1 percig főzöm tovább. Végül pirított szezámmaggal forgatom át. Marhahús nem volt, de azt nagyon el tudom hozzá képzelni...hmm.

4 megjegyzés:

  1. uh, plz akkor segits ha voltal a gizella utcai wangban is!
    apumnak jovoheten lesz a szulinapja es mondtam, hogy elviszem oket a wangba mert ott lehet kapni pekingi kacsat! nos ez a kerdes. en ugy tudtam, hogy lehet kapni de a honlapon errol semmi info nincs es a gizella utcai wangrol meg persze senki nem is irt meg beszamolot.
    szoval angela kerlek segits, hogy pekingi kacsa kaphato e a gizella utcaban?!:)
    elore is koszonom.

    VálaszTörlés
  2. Hűha...szerintem tényleg van,de nem merek rá megesküdni:)
    Nincs más választásod, mint elmenni előtte tesztelni:P

    VálaszTörlés
  3. Kicsit off, de talán annyira mégsem: elfelejtettem megkérdezni tegnap hol szerezted be azt a gyakorlópálcát, amit mutattál?

    VálaszTörlés
  4. Oh az ominózus pálcika, azt a Kátayban tudtam venni a körúton:)

    VálaszTörlés