Zöld spárga, grépfrút


Ha spárga van, minden van, legalábbis mánia biztosan. Múltkor már adtam tippeket, vagyis linkeket (erős lustaságtól vezérelve), hogy álljunk neki a spárga kérdéséhez (itt) és leginkább elkészítéséhez.
A spárga attól is jó, hogy eldöntöttem remek reggeli ebben az időben, ha másért nem, hónapok óta tényleg bundás kenyérrel kezdem a napot, már-már megrögzött módon, kicsit rémisztő...
De itt a spárga, méghozzá a zöld...itt kezdődik nekem ez a zöldség, és itt is fejeződik be, mert a fehérrel valahogy nem tudok mit kezdeni, az ízével meg pláne. Egyik Gusto magazinban figyeltem fel a spárgatányér receptjére. Itt citrusos-narancsos sabayon kerül a spárga mellé, snidling és olívaolaj társaságában. Ebből a gondolatból született meg, hogy grépfrút is kerülhet hozzá, vagy vérnarancs, és vajon milyen lehet a mangó sabayon? Maradtam a savanykás verziónál, egy kevés cukor hozzáadásával, egyszerűen kellette magát a ropogós reggelihez.

Az én receptem is igen egyszerű tojássárgát kevés cukorral, és sóval kikeverve a klasszikus bor hozzáadása helyett, átszűrt tiszta grépfrút levet adok hozzá, és vízgőz felett krémes állagúra főzöm. A spárga egy gyors forróvizes fürdőn esett át előtte. Viszont visszagondolva sütni még okosabb megoldás lett volna.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik. A citrusos (legyen az lime, narancs, citrom stb.) sabayonokat én is nagyon szeretem. Eszembe nem jutott volna spárgával párosítani, de mindenképpen izgalmas!

    VálaszTörlés
  2. Sprága témában (is) egyetértünk, valahogy a fehér nekem nem szimpi. Egyszer ettem, többet sem...miatta majdnem a zöldet sem kóstoltam meg. Szerencsére nem így lett, ennek következtében az elmúlt hetekben szinte heti 2 volt spárgás ebédünk. Reggelienk azért nekem merész : ))A bundáskenyér még ok is, de spárga?? : )))Ez a grépfrútos változat kíváncsivá tett : )

    VálaszTörlés
  3. Miután jellemzően reggel van időm megvalósítani amit kitaláltam, egyenes út vezet ahhoz, hogy ezt is egyem, talán ezért sem készül bundás kenyér mostanában:P
    Tényleg finom, csak óvatosan a cukorral, épp, hogy a fanyarságot ellensúlyozza:) hajrá, lányok:)

    VálaszTörlés