Szerelem van: Tonkabab


Lemaradásban vagyok a receptek megosztásában...tudom, tudom..de itt vagyok:)

Nagy szerelem lett a tonkabab és köztem, megmagyarázhatatlanul vonz az illata, legszívesebben minden desszertbe beletenném, de azt ugye nem lehet...vagy mégis?:) Eddig csak a híres Mihályi desszertben kóstoltam, most hogy viszont van a konyhán néha bele kell szippantanom. Végül a hétköznapi vonalú desszertbe épült be először tonkababos fehércsokoládé hab formájában.

A rizs, mint elem először olyan nagyszerű ötletnek tűnt. Ki is találtam, hogy készítsünk rizskoch-ot, de olyan levegős-könnyű-krémes fajtát. Hát minden lett csak nem krémes. Egyszerűen rémes volt, és akkor beletörsz, és kicsit kilátástalannak látod a helyzetet, úgy, hogy 3 órád van még maximum, hogy valamit letegyél az asztalra. Nem tetszett a tányér, nem tetszettek az ízek, nem tetszett semmi...és visszagondolva nagy hiba volt, hogy valamiért nem rajzoltam le. Egyszerűen maradt ötlet szinten. Nekem viszont kell a rajzolgatás, az ízek mellett így tudom vizuálisan is elképzelni mit szeretnék-hogy szeretném. Úgy gondolom, hogy lehet nagyon szuper, felejthetetlen ízű egy desszert, ha nincs meg a kellő csomagolás, a látvány akkor nem lehet elérni a kívánt hatást. A kettő együtt kell, hogy működjön, mert így lesz teljes egész. Ilyenkor van az, hogy Roli néz rám, minek akarok rátenni még egy-egy elemet a tányérra. Nem tudom, csak azt érzem, hogy szükség van rá. Persze ízben harmonizáló elemre gondolok, hogy ne legyen idegen, de segítse az ízeket a látvány által.
Mikor megláttam a "rizskoch" eredményét, 2 percig hagytam, hogy eluralkodjon rajtam a "frász". Kimentem, nagy levegő, gondolkodás...és végül ez lett:

Tejberizs tonkababos fehércsokoládéhabbal, és gyümölcs mártással

fehércsokoládé
tejszín
tonkabab

A tonkabab mennyiségéval óvatosan kell bánni, egyre intenzívebbé vált, ahogy a tejszínben infúziónáltam, arról nem is beszélve, hogy nagy mennyiségben hallucinogén, és hajtó hatású...
Leszűrtem, elkevertem az olvasztott fehércsokoládéval, végül szifonba töltöttem.

málna
fekete cseresznye
áfonya
feketeribizli

Vannak itt nekünk, nagyon jó gyümölcsvelőink. Magába meg tudnám enni az összeset...Tiszta gyümölcsök, amivel sokkal könnyebb dolgozni. A gyümölcsöket elkevertük, thermomixben kevés citromlé, cukor és xantán hozzáadásával krémesítettük.

kerek szemű rizs
víz
tej
kókusztej
vanília
cukor

Egy alap tejberizs receptet készítettünk, azzal a különbséggel, hogy kókusztej is került bele.

4 megjegyzés:

  1. Ez tetszik, ha csináltok még a Tücsökben, megkóstolnám.
    A tömény tonkás sütemény (és a pasztás állaga) nekem nem ízlett (Mihályi, Gresham Kávézó), bár mostanában nagy divat lett arról sóhajtozni gurmé körökben, milyen nagy csoda is a tonkabab...
    Meg a macaron...

    VálaszTörlés
  2. Én a Mihály-flével vagyok szerelembe esve, kár, hogy nem mindig van. De ezt is szívesen megkóstolnám...:-)

    VálaszTörlés
  3. A tonkabab nem hallucinogen, viszont kumarin (a ragcsaloirtok hatoanyaga) tartalmanal fogva nagy mennyisegben valoban mergezo. Mar csak azert mondom, hogy nehogy valaki egy kiados trip remenyeben belso verzesben talaljon elhunyni.

    VálaszTörlés
  4. Szia Hapci,

    ez egy hétköznapi ajánlat volt:) Minden héten 2 desszertem kerül ki, hétfőtől- csütörtökig és a következő a fennmaradó napokban:)
    Szeretem a Mihályi félét, de inkább a tömény csokoládé miatt, mint a tonkabab ebben az esetben. Minél több a csoki, annál jobb:)
    Macaron pont most jelentettem ki, hogy sosem fogok készíteni, annyi rosszat hallok róla..kell nekem a nyűglődés?:)

    Szia Caipi,
    jó is az:) egyenesen mennyei, erről sajnos lemaradtál, de magában is finom, és egyszer elkészíteni ha van szifonod:)

    Szia Névtelen,
    ez azért bizarr:) De egyáltalán nem vált ki semmilyen hatást még a túladagolás előtt? Csak van valami hallucinogén hatása:)

    VálaszTörlés