Zsenge tök, uborka és fűszerek


Ugye, hogy nem csak engem csapott meg a nyári levegő? Miközben 15kg-val cipekedtem vonatállomás és piac között? Még most is meleg a levegő, jó kiállni az erkélyre, és már képzelődni, hogy jönnek a teraszos reggelik, vacsorák. Szicília ezt az életérzést is magával hozta, egy hatalmas tetőteraszon (kb. 30nm) ettük meg azt amit aznap éppen a piacon találtunk. 10 nap alatt talán ha háromszor keveredtünk be egy trattoriába, és még akkor is az volt bennünk, milyen jót sütöttünk előző este. Hiába, hatalma van a grillnek és a terasznak, a jó időről már nem is beszélve. Ha pedig nincs lehetőség, hát akkor sem kell kétségbeesni hétvégén a Normafa egyik kis tisztásán sütögettünk B.piknik szülinap keretében. Bár a tojáskrémem merésznek tűnt, főleg, hogy beülve az autóba kezemben egy torta, öleben egy tele tál salátára elhelyezett krémkupacok, de jelentem túlélte mindenki, kivéve én. Megtanultam, hogy a salátát nagyon, annál is jobban ki kell szárítani ha már egyszer megmostam, különben a víz az bizony folyik, a nadrágommal együtt pedig napozásra szorultam. (Finoman fogalmazva eláztam, de rendesen)
Ez a könnyű vacsora pedig a mai nap eredményes vásárlásának köszönhető. Egyrészről Érden felfedezték nekem a legjobb zöldségest, kis Szicíliai piac, korrekt árakkal, és olyan választék amiért megtudtam, hogy egy vári étterem;) is idejár. Érthető. Másrészről miután annyira telepakoltam két kezemet, már nehézkesnek tűnt visszavonatozva elmenni a Szép Kis Indiáig, és harmadszorra is betévedtem a fény utcai fűszereshez. De ez most más volt mint a többi, azt hiszem ma dobogóssá váltam, vagy törzsvásárlóvá, nevezhetjük bárminek, de igen nagy kedvezményt kaptam, ráadásul szórakoztatóak a tulajok is. Már mesélt más blogger társ is, hogy szeretnek kedvezményt adni, és nem vitás 20%-ért engem megvettek:) Meg azért, hogy mindig frissek a zöldfűszereik, kellemes kis mennyiségű csomagban, és ami kell az ott van. Jó érzés, hogy bár csak 2 hónapja lettünk "budai lakosok", máris meg vannak a beszerző helyeim (Budai pékség, mellette is van egy jó kis zöldséges a Maros utcában, a fagyist ki nem lehet hagyni, a piacon a fűszeres, a sonkás, és hátul jobb oldalon a hentes, vagy a toszkán kenyér a brunchból)
Nah elég a szóf@ból, jöjjön az egyszerű recept:

Panko tök, és az uborka sali

zsenge tök
panko (japán panírmorzsa)
tojás
liszt

uborka
szeletelt chili (forró vízben leforrázva)
friss gyömbér
menta
rizsecet
rizsméz

A tököt hagyományosan kirántottam, a héját sem szedtem le, olyan zsenge, hogy eltűnik. A különbség a morzsában rejlik, szeretem a kis tüsis, ropogós panírt, elviekben kevesebb olajat is szív fel, meg azt mondják egészségesebb, szerintem meg egyszerűen nagyon finom!

Az uborkát előszőr félbe, majd negyedekre vágtam, és eltávolítottam a magházat, ezt azért teszem, hogy a magház ahol a legtöbb víz van, ne "eresszen ki". A salátám legyen ropogós, és ne víz ízű, hanem a tényleges uborka íz jöjjön ki. Már amennyire tud, mert kap egy löket fűszeres ízhatást is. Ehhez a rizsecetbe keverek egy kevés reszelt gyömbért, chilit, mézet, és aprított mentát. Átforgatom vele, hagyom állni egy 10 percet, és már tálalható is.

8 megjegyzés:

  1. Hoool van a Fény utcában fűszeres, ahol zöldfűszer van? A piacon? Vagy az utcában? Én még sosem láttam, de mennék.
    Z.

    VálaszTörlés
  2. Szia,
    rögtön az Auguszt cukrászdai bejáratnál kell bemenni,az olasz delikatesz mellett.
    (Turbolya, vízitorma, bazsalikom, rozmaring, tárkony, menta, koriander, és a többi:))

    VálaszTörlés
  3. Szia, nagyon kedvet csináltál a tökhöz!
    A szuper érdi zöldséges merre van? Köszi a választ
    Üdv
    Flóra

    VálaszTörlés
  4. Szia Flóra,

    a körforgalomnál a penny market mellett jobbra:)
    (ha a shop stoptól elindulsz lefele a lejtőn, akkor a mol kút után van jobbra egy kis utca, ennek az utcának az első sarkán van az amit keresel)
    :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon köszönöm, tényleg hihetelen a választékuk, ma meg is néztem. Zseniális!
    Még egyszer köszi
    Flóra

    VálaszTörlés
  6. Nincs mit,
    Flóra én ma fekete kaliforniai paprikát szereztem...hihetlen:)

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Jó kis könnyed vacsi, vegaként ráfanyalodtam. Meg is fogom csinálni. Panko lehet a Culinarisban? Nekem ez útba esik munkából hazafelé menet, szóval megnézem.

    Jól hangzik ez az érdi zöldséges, meg a fekete kaliforniai paprika. Egy kis bibi van, Pesten lakom. :) Na, majd egyszer, ha arra járok, megnézem!

    VálaszTörlés
  8. Szia,

    van van, sőt több fajta is!
    Biztos van itt a városba is ilyen hely, csak még nem fedeztük fel.
    Volt egy kedvenc helyem az Ági zöldséges a 13.ker.-ben a tátra elején, azt tudom ajánlani:)

    VálaszTörlés