(vaníliás) KECSKETEJ PUDING (pirított kadaiffal)


Könnyű, légies, roppanós, és nem utolsó sorban különleges... ha stopper órát indítottam volna valószínűleg 12 perc alatt készültem el vele. Nem kötelező kecsketejjel készíteni, viszont ha mégis hozzájutunk vétek kihagyni. Gyümölcsöt mindenképp elbír, épp aminek szezonja van: málna, barack, szeder és társai. Akár frissen akár kicsit gáz felett megrottyantva, jó lesz ez szinte biztos. De a legjobb benne az, hogy tök hamar elkészültem vele és utána mindenki áhítozott (érdemtelen bók becserkészés?) a kerámia tanfolyamon. Egy próbát megér...:)

Ja igen, a kadaif tészta...elfelejtettem, hogy még én itt arab boltokkal vagyok körbevéve addig otthon nem minden sarkon terem. A Budapesti Népszínház  utca környékében biztos vagyok, vagy réteslapot is piríthattok hozzá;)



VANÍLIÁS KECSKETEJ PUDING  PIRÍTOTT KADAIFFAL

1l kecsketej
750g tejszín
120g cukor
2 rúd vanília kikapart belseje vagy pár száraz rúd
5 púpozott tk keményítő

50g kadaif tészta
30g cukor
20g vaj

Kezdjük a tésztával. A kadaifot szálaira tépjük, puckorral és olvasztott (de nem forró) vajjal átforgatjuk és kicsi halmokat pakolunk a sütőpapírra (Én megszórtam őket egy kis mandulaliszttel is). 180 fokon kb 12-15 perc alatt aranybarnára sütjük.

Közben készíthetjük a pudingot. A tejet, a tejszínnel és a vaníliával felforraljuk. Közben kis vízzel elkeverjük a kukorica keményítőt. És ráöntünk egy keveset a forralt tejből, visszaöntjük és tovább forraljuk még 5-6 percet keresztül folyamatosan keverve még be nem sűrűsödik.

Tálkákba tesszük (aljára tetejére rakhatunk gyümölcsöt), hütőben hagyjuk kihűlni és mikor tálaljuk tegyük rá a kis pirult kadaif halmokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése