Könyvutalványok, de mire?

Stílusos, illendő, vagy egyértelmű lenne úgy kezdenem az újraindulást, hogy rögtön az elmúlt három hónap feltorlódott receptjeit és képeit osztom meg. De, mivel legtöbben bejgli mérgezést kaptak, és van akinek még csak most jön a neheze, mert nincs vége a családlátogatásoknak, én nem kívánok a rosszullétre rátenni még egy lapáttal. Ilyenkor mindig nyöszörgünk, már a reggeli is fájdalmas tud lenni, aztán eltelik egy hét és már azon nyöszörgünk, oh a nagyi bejglije de jó volt, és a kacsa szilvamártással, persze akkor ott a több napos maraton közepén nem igazán tudjuk értékelni, szóval a receptek csússzanak is. Kaptunk ugyanis könyv utalványt karácsonyi ajándékba, és mivel nekem már roskad a polc, nálunk hamar megoldódott, hogy Férj választhat magának amit csak akar. Plusz én megint annyira szuper cukrászkönyvet kaptam, hogy csöndbe maradok és lapulok. Viszont ha esetleg nincs ötlet, de szinte minden újságban megjelent könyvajánlók helyett (és általában lefedik egymást) olyanokat mutatnék  be, amit itthon használok, pörgetem, és tényleg nem untam meg, még ha több éves is:


Tessa könyvét még két évvel ezelőtt kaptam ajándékba, és az első olyan könyv amiben nem érzek semmi erőltetett történetet, hogy még jobban fogyhasson a könyv. Életszagú,  és igazi házias csajszi, akire nem mellesleg igazán illik a multikulti kifejezés. (Görög papa,Finn mama, Sydneytől Mexikóig dolgozott éttermekben, végül Olaszországban telepedtek le férjével) A könyvben színek alapján (piros, sárga, barna, fehér és multikolor stb.) vannak felosztva a receptek, tele jó kis storyk-kal, nem mellesleg gyönyörű tipográfiával 400! oldalon keresztül. Az egyik legkedvesebb könyvem:  Tessa Kiros- Recipes for Life Apples for Jam (Bookline-on van többi kiadás is, ez sajnos pont nincs)













Jamie Oliver mellett Ken Hom-ot imádtam a legjobban már 16 évesen, neten töltöttem le ami csak hozzá kapcsolódott, még arra is emlékszem, hogy 10 évvel ezelőtt a sparban lehetett saját márkájú wokot kapni, ami mai napig meg van. Kicsi könyv, de klasszik 75 recepttel, és nem az édes-savanyú mézes csirke szezámmal...helyette nagy kedvenc: Darált marhahúsos Rizstészta leves, Gyömbéres Pirított Hal, vagy épp a Gyömbéres Fokhagymás Zöldbab. Persze ehhez az is kell, hogy szeressük a gyömbért, mert nincs olyan recept (vagy csak elvétve) ahol a gyömbér vagy a édes rizsbor/sherry ne jelenne meg. Imádom, hogy vastag a papír, és hogy a képek olyan fátyolosak: Ken Hom- Classic Chinese Recipes


Deniz könyve ahonnan szoktam rendelni, ahogy látom elfogyott (BookDepository, Bookline), szóval ez már önmagában jó szó érte, azt gondolom. A legviccesebb, hogy még semmit nem készítettem belőle, pedig 99%-ban szeretném, mégis már ragad...egyszerű az oka, mindig van valami más ami sorra kerül előtte. Egy biztos, félig meddig mégiscsak sok dolgot átvettem belőle, csak épp beleépül a mindennapokba. Itt egy kis betekintő: Deniz Akcakanat-Turkish Bakery Delight


Ő az újra felfedezett, mert ahogy megérkezett kölcsön is adtam, így emlék foszlányok maradtak meg egy jó év után, de most már tudom miért. A visszatérő könyvem, nem egyszerű, és nem egy általános szakácskönyv. sőt szakácsoknak kifejezetten ajánlanám, vagy amatőr lelkeseknek, én is mindig kicsippentem a számomra megfelelő alkotóelemet. Merész ízkombinációk, de itthon is könnyen beszerezhető alapanyagok (ami ugye nem elhanyagoladnó tényező) Inspiráció tárháza, holnap is ebből fogok készíteni a barátoknak apró falatokat, persze a desszertek is szép nagy fejezetet kaptak benne. A spanyol konyha egyik szelete, biztos van más, akár jobb is, de nekem ez egy örök darab marad: Jose Garces-Latin Evolution


Az egyik alapkönyvem, ha komolyabban elkezdünk foglalkozni a cukrászattal, az következő lépcsőfok, a miért? és hogyan? ez a könyv választ ad, külön fejezetekre osztva az alap technikákat, és az alapanyagok felhasználását. Zseniális, de Antonio (akitől szoktam venni az ilyen típusú könyveket), leírásában pontosan kitér és felcsigáz, miért is van szükségünk erre a könyvre (bal kezemet, hogy megéri): The Fundamental Techniques of classic pastry arts


És ŐT hozta a Jézuska, beszélni ugyan még nem tudok róla, mert egyenlőre csak levegőért kapkodtam mikor átlapoztam....The Elements of Dessert 
(nagyon reméltem, hogy a fa alatt lesz, szuperboldogság van)


2 megjegyzés:

  1. Jó lett a fejléc végül ;)
    Erről az Apples for Jam-ről meséltél nekem egyszer, hogy nekem is bejönne?

    VálaszTörlés
  2. igen, ez a könyv szerintem Rólad szól (vagy fog, de átmenet az biztos:)) átírjuk a neved és kívánom, hogy ilyen könyved legyen egyszer (mert lesz:))

    VálaszTörlés