Paraj&Lazac


Tegnap felfedeztem megint a Fény utcai piacot, utoljára lángost mentem enni, és előtte is csak azért került az utamba, mert a tavalyi Toplistában írni kellett a piacokról, én meg felfedeztem amit tudtam..imádtam...a pénztárcám nem annyira, de most ismét meg kellett állapítanom, ami kell az van, csak a friss koriander hiányzik. Most egy kicsit hiányzik Ági zöldséges a Tátra utcából, egy sarok választott el a friss zöldjeimtől. Titkon még reménykedek, hogy valamit kihagytam és mégsem sikerült felfedezni, vagy a közelben van valami amiről nem tudok. Nem tudok?
A parajt imádom, bár lehetett kapni, de most más volt a lista, ezzel is próbálom elkerülni, hogy a hűtő tartalma ne ránk rohadjon, hanem nemes egyszerűséggel jól elfogyjon. Eszembe jutott egy örökzöld ami tényleg zöld, nagyon zöld, és főzelék, és lazaccal szeretem készíteni, de nagyon-nagyon. Íme egy archív most.

Parajfőzelék lazaccal

paraj
salottahagyma
fokhagyma
vaj
olívaolaj
vermut
alaplé
tojássárga
tejszín
szerecsendió

A parajt blansírozom sós vízben, majd jeges vízbe teszem, hogy ne főjön tovább és megtartsa az élénk színét. Az alap tulajdonképpen egy veluté alap, amihez a hagymát és a fokhagymát vajas olívaolajon megfuttatok, majd felöntöm vermuttal, amit visszaforralok, és hozzáadok egy kevés alaplevet. Egy másik edényben közben tejszín forralok lassan, hogy 3/4ig visszafőjön. Félrehúzom, é ha egy kicsit kihűlt tojássárgát keverek el benne. Ezt adagolom fokozatosan az alapléhez (de már nem forralom). Összeturmixolom a parajjal, sózom, szerecsendiót reszelek rá, esetleg egy kevés parmezán. Ez most jutott eszembe...:)

A lazachoz egy olívaolajas citromos fokhagymás marinádot készítek, ebben hagyom állni, még el nem készül a főzelék (a citrom ezzel már meg is főzi a lazacot). Végül megsütöm mindkét oldalán és sózom tálaláskor. Apropó lazac...vészes híreket hallottam róla, pontosabban a minőségéről. A fogasról már nem is beszélve, ha ez igaz, lemondok róluk.

5 megjegyzés:

  1. friss koriander a feny utcai piac alagsoraban az 1000fuszeres azsiai fuszeresnek mindig van

    VálaszTörlés
  2. friss koriander????? angela te vagy az?!:)
    mi tortent?
    amugy meg igen, 1000fuszeres a legalso szinten, az auguszt feloli bejarattal szemben van.
    ha meg visszajaro vasarlo az ember akkor pedig extra jofej kiszolgalasban van resze, imadom oket!!

    VálaszTörlés
  3. Megtaláltam!!! Bár elég logikusnak tűnhetett volna, hogy az, bizony Az a hely...de én múltkor azt hittem rá herbária bolt:D jaj de kellemetlen:)
    Fogalmam sincs mi történt, de már csomagszámra tudom enni, és hiányzik:) (gondolj bele, már a reggeli tojásrántottához is ezt enném...)

    VálaszTörlés
  4. en meg tudom erteni, hogy mirol beszelsz!:)
    te vagy az elso es gyanusan az utolso ember aki ilyen 180fokos fordulaton esett at.
    amugy most mond, hogy nem a 1669 blanc sor okozta az egeszet a maga korianderes-narancsos megfejtesevel, azota is mindig bevasarolok belole!;)

    jaa es az uj receptem akkor dedikalhattam volna neked, koriander pestos okossag lett.

    VálaszTörlés
  5. Tagadom:D
    Most voltam pont a piacon...igen..vettem...igen nem egy csomaggal:P és igen a maceszlevesbe fog kerülni...:)
    Lájkoltam is, de nagyon!:D

    VálaszTörlés