Rizsboros sertéstüdő hagymamagos ceruzababbal és ragacs rizzsel



Vannak, léteznek, akár napi szinten is olyan problémák, amik állandóan szembejönnek velünk/velem és addig addig állnak elénk még meg nem oldjuk. Ha leszűkítem a megoldandó helyzeteket, akkor elég szembetűnően ott állt előttem, hogy itt az idő merészebben és határozottabban fel kell lépnem a belsőségek ellen. Nem vagyok az a típus, aki hamar meghátrál, Wang mester adta az első lökést, végül a H&E versenyen végleg el kellett ismernem itt az idő, belevágok és sertéstüdővel fogok kísérletezni. Az már csak hab a tortán, hogy még a végén a sertéstüdő életmentővé is válhat. Mégis meg ne kérdezze tőlem senki miért pont erre esett a választás, akad annyi fura dolog egy állatban:) Ez még olyan biztosnak tűnt. Pontosan tűnt, mert mikor kibontottam a csomagot, amiben egy tetemes sertéstüdő fogadott, elgondolkodtam egy pillanatra, és sokáig bámultuk egymást. Jelentem túlestem rajta, de bevallom fél nap kellett hozzá, még feldogozva az előkészületi állapotokat magam is meg mertem kóstolni az eredményt.



Rizsboros sertéstüdő hagymamagos ceruzababbal és ragacs rizzsel

sertéstüdő
hagyma
fokhagyma
kukoricaolaj
rizsbor
csirke alaplé
sötét szójaszósz
kínai 5 fűszer
rizsecet
szecsuani bors
keményítő (édes burgonya)

A hagymát, és a fokhagymát felaprítottam, majd kukoricaolajon üvegesre pároltam. Öntöttem hozzá rizsbort, majd visszaforraltam még szirupossá nem vált. (Azt is mondhatnám velute alapot készítettem) Beletettem a felaprított sertéstüdőt, átforgattam, és ízesítettem: szójaszósszal, 5fűszerrel, szecsuani borssal, rizsecettel. Utolsó előtti lépésként felöntöttem alaplével és 2 órán keresztül lassú lángon főztem lefedve, néha megkavarva, mert a tüdő lebegő egy fajta :). Mikor a tüdő megfőtt, omlós-puha-nem gumis állapotú, akkor keményítővel besűrítettem a "pörkölt"-ömet. Végül is az nem?:)

ceruzabab
vaj
hagymamag

A ceruzababot sós rotyogó vízben blansíroztam, majd jeges vízben lehűtöttem, és szárazra töröltem. Vajon hagymamaggal és sóval átforgattam.

Hagymamag:
Kezdjük ott, hogy a hagymához jóformán semmi köze nincs, legfeljebb a külseje miatt. Fogalmam sincs mihez tudnám hasonlítani mert félúton van a kesernyés és a pikáns között.:) A legelterjedtebb neve: nigellamag, és főként Indiában kedvelt fűszer, de a törökök, és az oroszok konyhájában is megtalálható. Egy biztos, hogy az íze sokkal finomabb ha vaj és hő éri.:)


rizs
rizsecet

porcukor

A rizs esetében most együtt főztem meg a rizsecettel, kiskanálnyi porcukorral és sóval. (Múltkori bejegyzésemnél említettem az eredeti technikát, most kiváncsi voltam így milyen eredményre jutok) A végeredmény egy ragacsosabb állag.

3 megjegyzés:

  1. Ez nagyon izgi. Gratulálok a bátorságodhoz.

    VálaszTörlés
  2. jók a fekete kis pöttyök a babon.
    végre!:)

    VálaszTörlés
  3. Szia Neguilla,

    most már inkább viccesnek tűnik egy nap elteltével, hogy mekkora kavalkádot tudok csapni egy mondhatni egyszerű alapanyaggal.
    Kár, hogy nincs videó róla;)

    Olikám...mi az hogy végre?:D kicsit megsimogatnád a buksim?:) inkább rakd rendbe a kezed, és szifonharcoljunk:)

    VálaszTörlés