Nem pazarlunk...


..avagy mi a fr@ncot kezdjek a maradék kókuszhabbal...:) 4dl kókusztejből, kókuszhabot készíteni merőben túlvállalás. Hozzátenném azt is, így a legelején, hogy ha szifont vásárolunk (és alkudni is tudunk), nem mindig a méret számít. Mert...mivel az 1literes kiszerelést vásároltam meg, ezért 2 patron bármennyit is teszünk bele kötelező elem, amennyi nekem kell űrtartalmilag az max. 2-3dl, így hiába töltöm meg "csak épp" jelen esetben kókusztejjel, a fél literes kiszerelésben alapjáraton 1 patron bőven elég lenne (ez most remélem érthető, néha összefüggéstelenül hadarok). Most még könnyű helyzetben vagyok, mert ingyen kaptam 50darab patront. Van még 48db. De utána...mivel speciális patronról van szó, és szakmai vélemények alapján máshol kapható nem ISI patron a semmire sem jó...utána...nem olcsón fizethetek érte. Nah ez legyen a legnagyobb gondom, nem mindennapos használatra kell, ha mégis és kis mennyiségben akkor saját tapasztalatból mondom elég a kicsi, és még könnyebben is lehet tárolni (leginkább a hűtőszekrénynél akadtak gondjaim, pedig kis sámli kell hozzá, hogy a legtetejéhez felérjek).



Próbálkoztam árpakávéba tenni, meg még egy adag levest enni (ami nem leves volt ugye, hanem inkább egy kis "shoot"), és akkor eszembe jutott, hogy még anno készítettem mangós-kókusztejes-chilis tápiókapudingot, avokádóval és garnélával, amúgy is ki volt tűzve, hogy rákolajat készítek, de bizonyos alapanyagok híján, ami Tetsuja Wakuda recept alapján készült volna, kicsit átalakítva elgondolkodva a zöldfűszerolajok készítésén, megalkottam a saját rákolajamat. Egész jó...:) és leginkább egyszerűbb :)
Elnézve a kókuszhabot most így képen, kicsit butának fest, mint egy habcsók (24h óra leforgása alatt, olyan keménnyé vált a hab, mint a tejszínhab) odakényszerítve a tál szélére...de kókuszhab!:) Talán, sőt biztos a currys tápiókapudingra kellett volna tennem. Vegyük úgy, hogy ott is van...ha lehet.



Rákolaj:

3db garnéla
0,75 dl skukoricaolaj
1/4g fokhagyma
1 tk paradicsompüré


A garnéláról a farkát fennhagyva leszedjük a páncélt, a fejet, a lábakat és félretesszük. A rák gerincénél finom hosszában végig futó bemetszést ejtünk (mintha műtenék) és eltávolítjuk a bélcsatornát. Egy serpenyőbe a felmelegített olajhoz adjuk a páncélokat és a fokhagymát és nagyon alacsony lángon sütjük kb. 3-4 percig. Ezután turmixolom, visszateszem és hozzáadom a paradicsompürét, felforralom és leszűröm. És ott az olaj!:) Ezen az olajon pörgettem át a garnélákat 1-2 perc alatt. (és ez van a fotón alattuk)

Currys tápiókapuding:

A currys sütőtökrémleveshez 3:1 arányban adtam hozzá a tápiókát. Nagyon kicsit, de hihetetlenül megnő a várt méretekhez képest, egy kevés vizet még így is igényelt. Hihetetlen keményítő tartalma van, el is gondolkodtam mire lehetne e célból használni.


Tápiókagyöngy: nincsenek véletlenek Chili és Vaníliánál pont most van erről egy jó összefoglaló.:)

3 megjegyzés:

  1. ezért veszem majd a fél literes iSi-t.
    Oké holnap az alpár utcában!
    O'

    VálaszTörlés
  2. http://www.britishlarder.co.uk/recipe/espuma-recipes/

    érdemes megnézni, most akadtam rá.

    VálaszTörlés