Lila az új szín!


Fotózta: Reni :)

Tegnap elhatároztam, ma, e gyönyörű napon, mikor leszakadni látszik az ég, pedig baromira nem így terveztem...teraszon ülve, kakaót inni és közben írni ide bele ebbe a dobozba. Most viszont azon jár az agyam, hogy hogy induljak el dolgozni. Téli kabát...más választásom nem maradt ebben a remekbe szabott időben. Tavasz, de nem szeretlek...nem tudod sosem eldönteni 20fokkal lepj e meg, vagy öttel...
Aztán jön a következő csapás, totál téli receptjeim várakoznak az asztalon. Akkor ez azt jelenti ilyen régen főztem? Nem, csak a paradicsomleves nagyon gyorsan elkészíthető, és a jól bevált dobd bele amid van saláták. A sajttortám pedig másodszorra sem sikerült. Van aki esküszik a Karancsra, én arra esküszöm, hogy el voltam kényeztetve a légkeveréses helyetted megsüti sütővel és ha fene fenét is eszik, nem érzek rá a lényegére. Nagymamám pedig mai napig meg tudja állapítani, hogy mikor lesz jó a pogácsának ha belerakja a kezét...nekem ez már túl magas...
Három hete pedig Lila Körte...sosem gondoltam volna, hogy lesz még olyan hely, ahol egybefolynak a napok. A Kistücsökben pontosan így történt, most sokat segít a piros kis naptáram, ami elnavigál a napok között. Kemény, a szó szoros értelmében, mert itt jönnek, bírálnak, kóstolnak, és a legfontosabb elégedetten is távoznak? Az alapokat Katitól (the boss) megkaptam, legjobb csokoládék (valrhona), marcipánok, pisztácia...gyümölcspürék, francia krémsajt...nem is sorolom, egy aranybánya, szó szerint mert aranyfüst is van...jó érzés körbenézni most a műhelyben. Lassan mindennek kialakul a helye, nem győzöm ide-oda pakolgatni, sakkozgatni a hellyel, hogy elférjek. A végeredményről nem is beszélve...elmegyek egy szabadnapra, és félek kinyitni a fagyasztót. Mert félig üres lesz az biztos...ha két napig nem vagyok, már inkább ki sem nyitom. És persze, hogy ez az álom, de mindig az a félelmem, hogy valami kimarad, elfogy, nincs. Mert olyan nincs, hogy nincs...:)
Múlt héten volt egy bemutató, mindenki szakértet, mindenkinek ilyenkor ez a dolga. Én ilyenkor inkább háttérbe vonulok, vagy pakolgatom a desszerteket, az megnyugtat, vagy kirohannék, de olyat meg állítólag nem illik.:) Azt mondják jó lett, én meg érzem, még nem elég jó. Mert mindig jön egy újabb gondolat, egy újabb ötlet. Ez visz előre. Ezt is mondják.
A képen pavlova, csak kicsit más tudom...szerettem volna egy olyan desszertet készíteni, ami az édesszájúakat is elcsábítja. Bár nem készítek túl édes desszerteket, cukrot például alig használok. A gyümölcsökben, és a csokoládékban bőven elég van. Viszont én is abba a táborba tartozom ha brutálisra vágyom akkor csak is egy baklava segíthet. Általában egy megoldja a problémát, kettő pedig euforikus állapotot okoz:) Így van ez nálam valahogy.

Pöttöm Panna

lime-mal infuzionált csokoládékrém
kaktuszvirágos eper ragu
pavlova"habcsók"
pisztácia

Recept hamarosan...otthon is könnyen elkészíthető, egyedül a kaktuszvirág püré nehézkes, de helyettesíthető eperpürével. És azért hamarosan, mert mire idáig jutottam rájöttem a receptfüzetem bent van a szekrényemben...:)

..és akkor ami most van: LILA KÖRTE TAVASZI KOLLEKCIÓ

Pöttöm Panna: kaktuszvirágos eperragu, limeos csokoládékrémmel és pisztáciás pavlova "csókkal"
Csingilingi: kiwi coulis creme brulee-vel, thai citromnád mousseban, lime-os mandulás joconde piskótán
Fülemüle: sós karamellkrém tejcsoki mousseban zöldalma zselével pisztáciás kekszen
Macher 2.0: marcipános sacher piskóta, málna raguval, tejcsoki mousse-szal és marcipán keksszel
Répatorta: citromos krémsajt mousse fűszeres répatortával
Marie Poppy: barack kompót kandírozott narancs crocant-tal, vaníliakrémmel liszt nélküli mákpiskótán
Pinokkió: tonkababos mangó caramelia supreme-mel, csokoládés morzsán
Bella: vaníliás panna cotta eperrel mandulás morzsán
Jázmin: kókusz ropogós mangóval jázmin mousseban, kókusz kekszen
Alakulóban:
Lila Körte: portói boros körte, roppanós csokoládéval levendula mousseban, liszt nélküli csokipiskótával
Pezsgő Praliné: törley pezsgős mandula praliné mousse, caramellás crunchy-val, robbanós cukorka mogyorós piskótán
Csipkerózsa: rózsavizes málna, joghurt mousseban, marcipános citromkeksszel



4 megjegyzés:

  1. Csipkerózsikát alig várom! :)

    VálaszTörlés
  2. Én meg a Pezsgő Pralinét...
    Joconde-t elütötted. :)

    VálaszTörlés
  3. Csipkerózsa remélem már jövő héten lesz:)
    Hjúj, tényleg:)))Nah gyorsan megszerkesztem:P

    VálaszTörlés
  4. Hogyan festenek az árak?
    [tavaly ettem valamit az alapválasztékból, az nem volt drága, viszont le se padlóztam tőle, szóval nem jártam ott azóta]
    Van valami köze a Charlotte cukrászdának a Lila Körtéhez? Láttam ott pár gyanúsan hasonló süteményt, ha jól emlékszem.

    VálaszTörlés