Hamis maceszgombócolás


Karácsonyra megkaptam a Fűszer&Lélek szakácskönyvet. És végre ez is egy olyan könyv volt, ahol nem csak receptek voltak, hanem kis történelem, kis családi történetek, és persze zseniális receptek. Egyik nagy kedvenc a maceszleves, ettől függetlenül sosem készítettem még, de itt volt az a pont ahol már nem volt menekülés. Aggodalmam csak tovább fokozódott, mikor mélyhűtőben pihentek a gombócok, és akkor kérdeztem körbe, mik lehetnek a buktatók. Lehet, hogy nekem szerencsém volt, sőt több, mint valószínű, mert a megadott receptet nem betartva, több maceszliszt került hozzá, mint kellett volna. Én viszont kénytelen voltam az adott helyzetben ezt tenni, mert ragadt, és formálhatatlan volt. (mint kiderült ez a titka). Így vagy úgy a saját arányaimmal, és új ízesítésekkel is sikerült. Liba híján minden Kacsából készült, és az új fűszerek miatt is aligha lehetne autentikus maceszgombóclevesnek hívni. De a miénk, mert jó volt. Úgy a végeredmény, és nem kellett a kertben maceszcsatáznunk, mert nem lett kemény.


Maceszleves

4tojás
2,5dl víz
4dl darált macesz
5ek kacsazsír
frissen reszelt gyömbér
koriander

bors
pirospaprika

A maceszt beáztatom a vízbe, majd elkeverem a többi hozzávalóval. Gombócokat formálok belőle, és trükk amit Esztertől betartottam, hogy éjszakára betettem a mélyhűtőbe. (Ezzel együtt rengeteg gombócom lett, vagy 25db, így bármikor elővehetem). A leves elkészítésének utolsó fázisában adtam hozzá, kb. 10perc alatt gyöngyöző forrásban gyönyörűen megkeltek.

kacsanyak
só,bors
zöldségek (zeller, sárgarépa, karalábé, hagyma stb.)
szárított zöldségek

A kacsanyakat, a zöldségekkel és a fűszerekkel együtt felteszem főzni kellő mennyiségű vízzel. Közben folyamatosan leszedem róla a képződő habot. Mivel én szeretem a friss zöldség ízét, ezért mikor a nyak megfőtt, félreteszem, a zöldségeket kiveszem, átszűröm a levest és ezután adok hozzá még egy adag kedvemre vágott zöldséget, ekkor kerül hozzá a gombóc is. Friss korianderrel hintem meg tálalásnál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése