Medvehagyma, juhtúró, polenta és hús!


Elindultunk a piacra, és a listán ott szerepelt a medvehagyma is, de azt sosem gondoltam volna, hogy a Várfoki utca lépcsőjénél fogok rögtön belebotlani egy kiló medvehagymába 500forintért, tudom ajánlani, tegnap is láttam a bácsit kék tologatóssal a lába előtt tele tele medvehagymával. A mennyiség viszont most kárára sült el, elraktam medvehagymás ecetet, pestot, és még mindig maradt, és már mindenbe elsütöm. Medvehagyma túladagolás lépett fel a szervezetben, és a hátam közepére kívánom már lassan. Csak az nyugtat, hogy állítólag baromi egészséges, így felkészülünk a tavaszra és a nyárra, de ha most lebetegszem akkor csak is a medvehagymát okolhatom majd.

Medvehagymás Polenta

100g kukoricadara
5,5dl víz

aprított medvehagyma
100g juhtúró

A vizet felforralom a sóval, majd lassú lángon megfőzöm benne a kukorica darát és az utolsó egy perben hozzáadom a medvehagymát (kb. 15perc). Ezután formába töltöm (kivajazott, vagy sütőpapír) félig, rádarabolom a túrót, majd a másik felét ráöntöm. Kihűtöm (másnapra még tökéletesebb), felkockázom (vagy akár kerek formában is kiszúrhatom) és olaj, illetve vaj keverékén megsütöm.

A húst szándékosan nem írtam le, mert fogalmam sincs mivel fűszereztem, még egy hónapja vákuumoztam, és a cetlit azzal a lendülettel kidobtam:S Csak tippelni tudok, hogy a marhafelsál: fokhagymával, olajjal, birsecettel, annato maggal, borssal készülhetett:)
A sütés, hogy mitől ilyen rózsaszín, viszont talán jó tipp lehet: először magas lángon egy vasedényben mindegyik oldalát megsütöm (ezzel lezárom, és a húslét benntartom), majd 200fokon sütöttem 10percig.
Ami pedig még a képen szerepel az nem más mint, az új felfedezésem a Nagymama boltja a Pauler utcában, és a házi tejföl (valami isteni...friss kiflivel és sóval pedig véged van).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése