(katalán krém) BANÁNKENYÉREN (ésatöbbi...)

Ésatöbbi...

na...ennél eredetibb nem is lehetnék. A helyzet az, hogy kicsit elfáradtam. Kicsit...nekem azt miért nem mondta senki ha majdnem egy éve nem dolgozol, és azt hiszed, hogy áh, olyan mint a bicikli, akkor lehet, hogy olyan, mint a bicikli, csak épp leengedett kerékkel? Ez a hivatás, megszállottság egy dolog, kicsit sem tört meg a lendület, csak épp a fizikai erőnlétem hirtelen nem tudott mit kezdeni a 13 órás állással, és pörgéssel, a meleggel, és egyáltalán azzal, hogy a háziasszony funkciót lecseréltünk ismét cukrászra.

Alig vártam ezt a pillanatot, hogy vége legyen a héber sulinak, ideköltözzünk Tel-Avivba és azonnal belevessem magam a munkába. Egy hét munkakeresés után, fel is vettek, egy szuper, folyamatosan növő helyre. Aznapra volt egy állásinterjúm, mikor próbanapoztam nekik. A végén a másikat lemondtam, nem is voltam rá kiváncsi. Nem azért, mert húdekirály vagyok, hanem azért, mert éreztem baromi jó a levegő, hogy itt lehetőséget kapsz arra, hogy szárnyalj, és támogatnak ha kell...aztán persze meglátjuk...hiszen sosem lehet tudni, de nagyon bizakodó vagyok :)  (De itt abba is hagyom, aki kiváncsibb a kb.kóser oldalon részletesebben elmakogom mi a pontos helyzet...)

A lényeg, hogy egy hete ott vagyok, és egy kisebb baleset okán, maradt banánpüré. Felhatalmaztattam magam a felhasználására. És még aznap leraktam egy tányérdesszertet. Ahol most vagyok ideiglenesen (két éttermük van) ők úgy nevezik az én beszoktatási fázisom és ennek helye :). Itt sokkal egyszerűbb (tálalási szempontból) desszertek mehetnek ki, mert a felszolgálók adják ki (napi 700 vendég minimum). De annyira ízlett nekik (húh), hogy nekivágtam egy egyszerűbb változatnak, ezt ti is otthon simán el tudjátok készíteni. A crumble a szokásos, csak fahéjjal van ízesítve, a csoki fagyi (hát...jó a bolti is na:)) és a kedvenc csokoládés karamellem. A végleges verzión lesz karamellpapír is, de most nézzük a lényeget, a banánkenyeret katalán krémmel)



KATALÁNKRÉM BANÁNKENYÉREN (30as keret)

200g cukor
50g barnacukor
2 tojás
80g kukoricaolaj
385g banán
250g liszt
4g szódabikarbóna
5g sütőpor
1kk fahéj
1kk reszelt citromhéj
1g só

A sütőt 160 fokon előmelegítjük. A sima cukrot a tojással kihabosítjuk, majd óvatosan hozzáöntjük az olajat. Közben a szárazanyagokat elkeverjük és átszitáljuk. A banánt turmixoljuk a barnacukorral és hozzáadjuk a citromhéját. Az olajos tojáshoz hozzákeverjük a banánt, majd a szárazanyagokat. Kb. 20 percig sütjük, tűpróbával ellenőrízzük. A teteje kicsit púpos lesz, hogy szép sima legyen, ilyenkor fogok egy a keretbe, vagy tortaformába illő tányért, vágódeszkát, ami akad, egy sütőpapírt teszek a banánkenyérre, erre jön a tányér, és a nehezék, ami megint csak attól függ mi van otthon: konzerv, liszt, bármi ami nehéz. 5 perc után már tökéletes sima egyenes lesz a formánk. Hagyjuk kihűlni.

1400g tej 3%
2 citrom héja
380g cukor
175g tojássárga
15 kukoricakeményítő
14g zselatinlap

A tejet a citromhéjával és a fele cukorral felforraljuk. Közben a tojássárgát a kukoricakeményítővel és a cukor másik felével kikeverjük. Mikor forr a tej, leszűrjük, és hőkiegyenlítünk. Vagyis a forró tejből egy keveset adunk a tojásos keverékhez, és  visszaöntjük. Felforraljuk ( a keményítő miatt már nem fog összerándulni a tojássárga), 2 percig főzzük és másik tálba öntjük. (Már lágy puding állaga kell, hogy legyen)
A zselatint jeges vízbe tesszük, megvárjuk még felpuhul, kicsavarjuk és belekeverjük a katalán krémbe. Hagyjuk kihűlni, majd öntsük a banánkenyérre. Tegyük fagyasztóba, így könnyen szeletelhető ha keretben készítjük és szeleteket szeretnénk. Ha tortakénk készítjük akkor pedig csak tegyük hűtőbe, és hagyjuk megdermedni 5-6 órán át. Ha nem fagyasztjuk, akkor nehezebb "kivágni a keretből", béleljük ki a formánkat ilyenkor wax papírral, vagy legyünk nagyon ügyesek:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése