(kókuszos) MACESZPALACSINTA (fehércsokoládéval)

Pedig a terv meg volt. Egyedül vagyok. Én meg a gyerek, készítek magamnak egy kis úri reggelit, tocsgjon csak a juharszirupban, mert úgy a jó, és még vanília fagyi is van a hűtőben. De felhívtak, hogy menni kell reggelizni, mert van egy szuper hely. Tényleg szuper volt, szó se róla. De hát a terv! Hát az csúszik holnapra, de akkor aztán bemaceszolok, de rendesen. 
A recept, mint a palacsinta, csak épp liszt helyett macesszal. Én azért már turbóverziókat gyártok, egyre jobban szeretem...van mikor pirított szezámot és csokoládét rakok bele. Van mikor pirított kókuszt és kókusztejet. Ha nincs akkor simán tejjel. Bevált a lekváros és a fahéjas verzió is, a klasszikus juharszirupos. de leginkább a kókuszosat szeretem. Kis fehércsokival... vagy a juharsziruposat. Ezt még el kell döntenem...
Mindenesetre most a kókusztejes verziót bátorkodom leírni Nektek:


KÓKUSZOS MACESZPALACSINTA FEHÉRCSOKOLÁDÉVAL

4 tojás
35g cukor
1g só
1  reszelt citromhéj
1/2 vaníliarúd
20g olaj (kukorica)
65-85g macesz (amilyen állagot szeretnétek)
140g kókusztej
20g pirított kókusz
vaj a sütéshez
50g fehércsokoládé

A cukrot a tojással habosra keverjük. Hozzáadjuk a sót, a citromhéját, a vaníliát és óvatosan folyamatos keverés mellett az olajat. Végül jöhetnek a szárazanyagok, összekeverjük. Hagyjuk egy 5 percet állni, és süssük ki vajon. Isssteni! A maradék kókusztejet (ami a konzerből megmarad) pedig felmelegítem, az összetört fehércsokira öntöm, és kész is az öntet.


És ha annyira ráértek mint én, és elvetemültek vagytok, akkor maceszpop-okat is készíthettek:) Engem kiröhögött az uram...de azért ízlett neki:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése