Lépésről lépésre: APRÓSTÜEMÉNYEK- Cookie


Nagyon jó volt otthon, ez két és fél hét újra kis hazámban szinte már egy nyaralással ért fel. Pedig ilyenkor mindenre jut idő csak pihenésre nem. Soknak tűnik, mégis hamar eltelik, és azon kaptam magam, hogy még mindig nem sikerült mindenkivel találkozni a visszajövetel dátuma pedig egyre közeledik. Nem baj, majd októberben bepótolom ami kimaradt. Az elmúlt hónapokban a honvágyam ugyanis már olyan mértéket öltött, hogy se aludni nem volt kedvem, se ki mászni az ágyból, nem akartam én menni a piacra, nem akartam menni dolgozni, és mindig arra gondoltam vajon mi lehet most otthon. Néha csak a kanapén ültem és bámultam kifele a teraszra, hogy mi a fenét keresek én itt. Ezek a hullámvölgyek most már úgy tűnik normálisak, és miért is ne lenne az? 28 évig volt egy otthonom, és ennyi év után kell 2 év alatt azt mondanom ez pedig az új otthonom? Nem hiszem, de ha nincs honvágy, tulajdonképpen én jól érzem itt magam. A megoldás, hogy többet kell hazajárni, és így sokkal jobban lehet itt koncentrálni a mára és a jövőre.
Voltam a Balatonon, a Velencei tónál, a Bényei fesztiválon, az éjszakában, a Terminál étteremben négyszer (biztos ami biztos), utaztam 49 villamossal, hogy lássam a várost, simogattam kismama pocakot (és már nagyon várom Maját), ünnepeltem 30 születésnapot (jaj) a funky phoben (hjúj de jó volt, csak nekem készült vietnámi grill party bizony ám), ültem kis teraszon brie sajtot majszolva és az évi gasztropletykákat begyűjtve, bűntettek rendőrök...hogy teljes legyen a kép.

De hazamenni? Azt egyenlőre még/most/ ma nem érzem (pedig azt hittem nincs tovább költözünk haza), viszont azt igen, hogy nekem még van itt dolgom.



Ha már múltkor klasszikus hókifli receptet osztottam meg veletek, akkor igenis kijár a tisztelet, a csokis kekszeknek, avagy a cookie-nak. Mert valljuk be, két dolog van ami biztos mindenkinek minden körülmény között fog tetszeni és ízleni: brownie, cookie... isten áldja Amerikát (a mekiért meg irgum burgum) :)... és hozzá a vanília fagyit! :)  
Vagy csak én lennék ilyen fanatikus?



PEKÁNDIÓS CSOKOLÁDÉ COOKIE

115g  szh vaj
180g barnacukor
4g só
1 tojás
140g liszt
15g kakaópor
90g pirított vagy karamellizált pekándió összetörve
180g étcsokoládé csepp

A vajat a sóval és a cukorral habosra keverjük. (Még a cukor fel nem olvad). Hozzáadjuk a tojást, elkeverjük. Majd a lisztet, a diót és a csokoládét. Én szeretem betenni a hűtőbe egy fél órára, sokkal könnyebben lehet "gyurmázni" de így sütés közben nem fog annyira szétterülni. Vagy a kezünket használjuk a golyó formázáshoz és enyhén meglapítjuk (előtte kicsit legyen vizes a kéz), vagy vizes fagyi adagolóval szedjük ki (ilyenkor nem tesszük hűtőbe). Egy a lényeg, hogy 200 fokon maximum 6-8 percig sütjük (a közepe legyen még egy kicsit recegős), ahogy kihűl szépen megdermed, a külseje ropogós lesz, a belseje pedig puha. Rácson hagyjuk kihűlni, hogy a meleg tepsitől ne süljön tovább a tészta. Utána egy hétig lezárt dobozban eláll, lehet hogy utána is, de mindig megevődik, így baromi nehéz rájönni mi a max. határ eltarthatóságban.



Aztán itt van a másik kedvencem, sőt...nekem most a fehércsokis változat lett a favorit, lehet a nyár miatt, de ez elég buta indok. A dióféléket, a csokoládét mindig változtathatjuk benne mindkét receptnél, sőt ne feledkezzünk el az aszalt gyümölcsökről, fűszerekről, mert éppen ami a spájzban, polcon van simán nagyon jó kombinációja lehet a következő cookie-nak vagy bármilyen más keksznek (linzernek).

Például:

fehércsokoládé-mogyoró-szerecsendió
étcsokoládé-aszaltszilva-fahéj
tejcsokoládé-aszalt sárgabarack-citromhéj
fehércsokoládé-fenyőmag-rozmaring
étcsokoládé-mazsola
tejcsokoládé-aszalt vörösáfonya
....és össze vissza kombinálhatjuk pl. ezeket:
fehércsoki-vörösáfonya-rozmaring
sőt aki bízik bennem:
étcsokoládé és aszalt paradicsommal fogja készíteni ;)




KESUDIÓS FEHÉRCSOKOLÁDÉ COOKIE

110g vaj
140g cukor
3g só
1tojás
170g liszt
90g pirított sótlan kesudió
130g fehércsokoládé cseppek

Mindent lépést úgy követünk, mint az étcsokoládés verzióban.


Bon Appetit ! <3 p="">


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése