A tökéletes mákcsoda?



Nálam per pillanat az. Biztos van még jobb, vagy más, a saját bevált recept, de ez...ez AZ az omlós, az a szétáradó, az a mennyei, és azok az ízek...alapjáraton egy liszt nélküli máksütiről van szó, amit kedvünk szerint ízesíthetünk (piros bogyós gyümölcsök, mazsola, narancs vagy citromhéj, édes desszertborok, alkoholok, vagy eltudom képzelni rózsaborssal, létezik ötfűszeres változat is, hirtelen ennyi...:))


Szerdánként második alkalommal Vezetőségi gyűlésen veszek részt. Igen megtisztelő, hogy bevettek a csapatba, a Vezetőségi egyik ágazata a SZOP csapat is, ahol élelmezési miniszterré választottak:) Ez a fedő neve a titkos alakulatnak, célunk, hogy 2pasi meg egy kicsit, illetve (hangsúlyoznám kényszer hatására) Jóban Rosszbant nézünk. Néha tényleg vannak benne olyan aranyköpések, amin kénytelen vagyok rötyögni, mert mindent visz. Jók ezek a szerdák, ilyen is kell:) Tegnap elkészült így a máksüti: (a múltkori alkalomra pedig a bortorta került elpusztításra)


Feketeribizlis Mákkocka
25dkg vaj
25dkg cukor
25dkg mák
7 tojás szétválasztva

feketeribizli

A szobahőmérsékletű vajat habosra keverem a cukorral, majd egyenként hozzáadagolom a tojássárgákat. A darált mákot hozzálapátolom és a feketeribizliket is. Végül a tojásfehérjét egy csipet sóval felverem és 2 részletben elkeverem a krém alappal.
180fok, 15-20perc.

8 megjegyzés:

  1. ez nagyon jól hangzik!
    a tálalás pedig gyönyörű!

    VálaszTörlés
  2. Oh, irulok-pirulok:) Köszönöm:)
    Ám a recept nem az én érdemem, Segaltól származik. Még Éva készítette a műsorban, és most kértem el tőle a "Vezetőségi" ülésre:)
    A Segal verzióban nincs gyümölcs, hanem kínai ötfűszer van!:)

    VálaszTörlés
  3. : ) pont ma okoskodtam ki mi van a kínai 5 fűszerben. Ezek alapján simán el tudom képzelni, hogy jól megy a mákhoz : ). Én almához és lilahagymához tettem.

    VálaszTörlés
  4. Ötfűszeres alma...júj ez nagyon tetszik:) Sütve?

    VálaszTörlés
  5. Milyen lenne, ha csökkenteném a cukor mennyiségét? Esetleg kiváltanám mézre? Ne is reménykedjek? Amúgy megindult a nyálkiválasztásom, mint Pavlov kutyájának....mákot mákkal :) Kb.milyen méretű tepsiben sütötted? Köszi

    VálaszTörlés
  6. Szia Katarína,

    csökkentheted a cukor mennyiségét, nem tudom, hogy milyen okból szeretnéd: egészségesebb legyen? vagy ha esetleg édesnek tartanád,akkor mondhatom egyáltalán nem az:) Ha mézet használsz szerintem 25dkg nagyon sok lenne, én majdnem lefelezném a mennyiséget:) Kíváncsi vagyok milyen mézzel,majd értesíts léci mindenképp!:)
    A tepsi mérete, a legnagyobb ami befér a sütődbe ;)
    Múltkor ettem már mandulás-ribizlis változatot, az is...nyálcsorgatós volt:)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm a választ :) hát igen, próbálkozom, amit ki lehet váltani mézzel, azt kiváltom, de valamikor a fizika nem enged, na meg az ízlelőbimbók sem. :) Akkor először megpróbálom úgy, ahogy van, aztán meglátom. Általában kapásból felezem a cukormennyiségeket, lehet ez rögeszme, rossz szokás, de még sosem éreztem úgy, hogy felezés után nem lett volna elég édes. Bízom a "nyelvedben", de ha megcsinálom mézzel, akkor természetesen referálok. Nekem ami mások, az rossz nem lehet, imádom :)

    VálaszTörlés