Toplista és a vajaskenyér

Szerda reggel 10. Az újságos standokat már ellepte a Toplista kiadvány, mi pedig a Stand Bistroban várakoztunk, hogy kezünkbe vegyük a ropogós, friss illatú, vaskos tudástárat. Van valami ellenállhatatlan a friss újságokban, mielőtt még az állandó forgatás lassú halálként végez vele. A színek, a képek, a tartalom, a nyomdafesték megmaradt illata...vagy ez csak az én perverzióm.



Zsófi nyitotta meg hivatalosan a reggelit, mert villás reggeli volt nem kétség. Felsorakoztatták a kommersztől a lepuccsibb fajta vajakat, éttermek házi kenyereit, kenegetőket, könnyebb édességeket, mellé kávé, tea, gyümölcslé.



Rengeteg ismeretlen, állandó vakufények, zavarodottan kerülve a terepet, nehogy belelógjak az év sajtóképébe:) Fel-felbukkanó ismerős arcok. Aztán leültem, még anno az egyik kritikus zsűritagomhoz....és ettünk...és még ettünk...és még egy kicsit megkóstoltunk, és még egy kicsit repetáztunk...a végére nehéz volt ülni, állni, egyáltalán levegőt venni.



Ismét hoztam a formámat. Állíthatom, zseniális érzékkel rendelkezem a legdrágább vaj kiválasztásához is. Két fajtát kóstoltam: egy francia....egy francia...nah jó egy tehén volt rajta azt tudom, és egy algás fajtát (ami mintha kaviárral elkent krémes vaj lett volna). Reggeliző társammal le is adtuk tippünket, melyik viszi a pénztárcát. Én maradtam Bocisnál. Nyertem.




A desszertek esetében én még mindig Mihályi fanatikus vagyok, a bonbonok nekem alapjáraton tömények.Mindenesetre érdekes volt a só, és a citromolaj elrejtése a kis falatokban.



Persze a reggeli itt másodlagos szerepet töltött be. A kiadvány megszületése nagyobb izgalommal, és ami a legfontosabb lelkes fogadtatással járt. Azt hiszem most jött el az ideje egy ilyen kiadványnak itthon, ami segít jobban tájékozódni a gasztronómiában, ami segít eligazodni a mindennapok beszerzési körútjain, ami tippeket ad a LEGekhez, ami segít belelátni, hogy a vendégekért, a szakácsokért, a termelőkért, a minőségért, milyen harcok, törekvések indultak útra, azért, hogy itthon is beszélhessünk gasztronómiai forradalomról. Egyenlőre főváros orientált a kiadvány ez nem kétség, de 2010 többek közt arról is fog szólni, hogy egész Magyarország a felfedezés nagyítója alá kerüljön.

4 megjegyzés:

  1. A BonBon - Rózsavölgyi

    VálaszTörlés
  2. Igen-igen! A képen is olvasható:)
    És nem utolsó sorban a 8 legjobb csokoládé bolt egyike:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó a kiadvány, nagyon kellett már egy ilyen. Rögtön megvettem : )
    Nekem egy dolog hiányzik belőle, egy leírás, hogy mi alapján lettek kiválogatva a top 10-ek, 7-ek stb. Az éttermeket értem, de mondjuk, hogy melyik a top 10 piac, az abszolút szubjektív. Ugyanez vonatkozik a top magyar szakácskönyvekre is és még nagyon sok másra. Az ember egyetért vele, ha tudja, hogy mi alapján lettek rangsolova és alá van támasztva. Ugyanez vonatkozik a sorrendre is. Az első miért lett első? miben jobb mint a többi? Ettől függetlenül nagyon jó kiadvány, de a jövőben szerintem hasznos lehet egy alátámasztás. ez az én szubjektív véleményem : )

    VálaszTörlés
  4. A javaslatodat tárolom, és továbbadom:)

    A ranglisták, bármire is vonatkozzanak, szerintem sosem lehetnek 100%-ban alátámaszthatóak, maximum törekedni lehet rá, hogy felmutassuk a legjobbakat. Pl. piacok esetében: nézed a felhozatalt, a megközelíthetőséget, a különlegességeket, az árakat, az embereket, stb. Mondjuk én a felhozatalra 10pontot adok és a megközelíthetőség nekem másodlagos tényező...máris egy egyéni rangsor alakul ki nálam:) Nehéz ügy:)))

    VálaszTörlés