Chilis babra fel!

Mint minden évben, mindenkinek egy és biztos feladata van síelés előtt. Ki kell találni mit főzünk, mi az ami eláll, és nem utolsó sorban még finomabb lesz egy mélyhűtött állapot után. Úgy döntöttem vállalni kell, nem hivatalos felmérésem szerint, bár minden második férfinak ez az étel vezet egyenesen a szívéhez, de leginkább a gyomrához. Mégis minket csajokat, hogy lehet ebből kihagyni? A helyzet az, hogy utólag megértem. Bár isteni, de ennél töményebb egytálétellel ritkán találkozom. A mellékhatásaitól most eltekintünk:) Egy biztos, ha valamit elrontottunk, vagy békét kell kötni a férfivel, ne hezitáljunk chilis babra fel!

Persze ez sem úgy jött, hogy feldobom az egyik szakácskönyvet és hupp ami leesik, nah abban lesz a tuti recept. Netsearch, bloggerek, mert össz-vissz egy Jamie Könyv eldugott oldalán találtam chilis bab receptet...az pedig...valahogy nem éreztem, hogy tuti befutó lehetne. Annyira belemerültem a mexikói ételek világába, hogy sajnálattal kellett észrevennem, itthon bizony nincs használható szakácskönyv, sőt az ebay vagy az amazon sem büszkélkedhet egy igazán használható és autentikusnak mondható kézi könyvvel... ha mégis lenne ilyen, kéretik azonnal tudatni, vagy...jövőre adjunk ki egyet. :) Nem azt mondom, hogy a kedvenc ételeim pont itt keresendőek, de ha nem is tudom mik vannak, az felettébb eléri nálam a kiváncsisági faktoromnak azt a szintjét, hogy csak azért is tudni akarom...

Chilis bab keserű kakaóval

3fej hagyma
2g fokhagyma
olívaolaj
cayenne bors
római kömény
friss chili
1kg borjúcomb
1 csomag vörösbab
2dl vörösbor
víz
2db darabos paradicsomkonzerv
fahéj
cukor

keserű kakaópor
1 kis zacskó kukorica
3 színű kalifornia paprika

Ez persze már egy mennyiségében lebutított verzió. Sikerült annyit készítenem, hogy egy páran jól jártak, így volt a szomszéd és családja (az első számú áldozatom), G (aki 4 napig ette), anyu és apu, a mélyhűtő, és még 6 lánynak elegendő (ami kiderült inkább 12nek felel meg), szóval bárhogy is nézem üzemiben készült.

A hagymát és a fokhagymát turmixolom, majd meleg olívaolajon üvegesre párolom. Hozzáadom a fűszereket: cayenne bors (kb. 1tk), római kömény (1tk), és a friss aprított chili (2db) egy kevés víz hozzáadásával. 1-2 perc alatt hagyom, hogy az olaj kifejtse jótékony hatását a fűszerekre, majd beleforgatom a felkockázott borjúcombot, és magasabb lángon átpirítom mindegyik oldalukat. Felöntöm vörösborral, egy kevés vízzel, és belerakom a vörösbabot amit előzőleg egy egész estét áztattam és fedő nélkül még lassú tűzön elkezdem főzni.
Ha az alkohol tartalom elpárolgott, mehet a paradicsomkonzerv és egy kevés víz ha még megkívánja. Kicsit sóztam, és cukroztam. Egy óra elteltével ízesítettem: fahéjjal (1kk), kakaóporral (2-3kk.) és utóízesítettem, illetve nagyon akart még egy kis vizet. (Lehet egy kicsit hígabb állagúra készíteni, egy napig állni hagyni, ismét melegíteni, akkor lesz igazán tökéletes)
Az utolsó fázis részeként a kukorica és a paprikák 10 perccel a főzé vége előtt kerültek bele, így megmaradt az állag, az íz, és testes egytálételt nyertem, nem egy összefőtt babos húsos lecsót.


4 megjegyzés:

  1. tök úgy néz ki, mintha gumicukros lenne :)

    VálaszTörlés
  2. persze, eszed tokja a haribo:) a barna a kólás? a kedvenc:)!

    VálaszTörlés