Olyan mintha...meggyes-mákos rétes


-Roland, mondj egy magyaros desszertet, nincs semmi ötletem!
-Rétes?
-Hm...tökös mákos? Úh, tökhabbal?
-Nincs elég szifon! Meggyes-mákos?
-Tééényleg, és azt fogják gondolni, hogy biztos meggy fagyival lesz. Tudsz mákfagyit készíteni?
-Meglátjuk.
...És a többi alakult magától. Vagyis...nem magától, mert Roli és Erzsi néni házilag készítette még hozzá a rétest.


Meggytöltelék:

csillagánizs
fahéj
rizsbor
barnacukor
zselatin
meggy leve

A meggy levét lassú lángon főztem a fűszerekkel, borral, majd zselatinnal sűrítettem és került rá a meggytöltelék tetejére.

meggy turmixolva átszűrve
citrom héj
porcukor
tojás
vaj
zselatin
egész meggydarabok

Az eljárás egy-az egyben végül olyan lett, mint a citrompuding esetében.

Mákfagylalt:
tej
tejszín
cukor
mák
vanília

A tejet a tejszínnel a cukorral és a vaníliával 80 fokig melegítettük, majd elkeverjük benne a mákot, kihűtjük és pacojetben krémesítjük. Tulajdonképpen nem is fagylalt volt, hanem egy finom hideg mákkrém:)

Mellé meggykuli, aszalt meggy és 3 rétegben kisütött házi réteslap került.

Meg ne kérdezze tőlem senki, hogy készült a réteslap. Kellemetlen vagy sem, én már a bolti verziókon nőttem fel. Elég volt néznem, már attól is hüledeztem.

9 megjegyzés:

  1. Újabb remek desszert; már olvasgatom egy ideje a blogodat, nagyon ügyes vagy, le a kalappal. Mióta a Kistücsökben működsz, nem jártam arra, de igyekszem valamikor beiktatni. :)
    A mákfagylalttal én is kísérleteztem a nyáron, de nem győzött meg, a mák csak megőrizte a darabos, szemcsés jellegét (pedig nyilván darált mákról beszélünk ugye), és ettől a fagyinak összességében "furcsa" állaga lett, lőttek a krémességnek. Nem tudom, ezen mennyit segít a pacojet, de kíváncsi lennék rá.

    VálaszTörlés
  2. Dani és az én mamám is kézzel húzza a rétest :) a konyha közepére húzza az asztalt és körbe-körbe járkálva nyújtja a tésztát. Eszméletlen hangulata van! Ennél már csak az jobb, amikor kisül és két pofára lehet tömni :)

    Nagyon szép, igényes desszerteket alkottok a Tücsökben, gratulálok! (mindig figyelemmel követem a facebook-on)

    VálaszTörlés
  3. Szia Ehran,

    köszönöm szépen:)))

    Sokat segít, olvadt a szádban. És rengeteg mákot kell beletenni...nekem voltak fenntartásaim, és készítettünk egy kevésbé mákosat, az bizony szemcsés-darás lett...de kísérletezni mindig kell:)
    Azt hiszem van még egy tégellyel;)

    VálaszTörlés
  4. Szia Reni:))))

    Nah máris csökkent a lelkiismeret furdalásom, hogy nézője voltam az eseményeknek:)

    Köszi, igyekszünk:)

    VálaszTörlés
  5. Nem fikázni akarok, de....
    nem kell mindíg mindent újragondolni.

    VálaszTörlés
  6. Nem is veszem úgy, bár úgy örülnék ha végre nem névtelenül írnál:)

    Szeretek újragondolni, ha már ezt a kifejezést használod. Én inkább úgy fogalmaznék, ha megengeded, hisz én gübbedek a gondolataimon, hogy szeretek kiindulni egy alapreceptből, és továbbgondolni. Ihletet ad:) Röviden.:)

    VálaszTörlés
  7. Csodálatos! Nekem nagyon tetszett már a FB-on is. Olyan ügyiiii vagy! :)Csinálhatnál egyszer nálam is vmi finomságot :)

    VálaszTörlés
  8. Ha én egyszer eljutok hozzád, inkább azt enném amit te főzöl:P

    :)))

    VálaszTörlés
  9. Ez mi?mert ez nem étel.ez egy 2 falatos kóstoló,ezzel egy újszülött cica sem lakna jól!normális adagokat,rendes méreteket a konyhába!lehet modernül tálalni a laktató kaját is!!

    VálaszTörlés