Kaffir-gyömbér fagylalt málnás rebarbara ágyon


Rebarbara chips:
1:1 cukorszirup
rebarbara hajszálvékonyra szelve
Sosa málna paszta

A rebarbarákat cukorszirupba mártottam, majd 70-80 fokon szárítottam 2-3 órán keresztül. Tálalásnál bevontam málna pasztával.
Szerintem az íze olyan, mint a gyerekkori savanyú cukorkáé. Volt olyan vendég aki külön tányérra kért még:)

Fagylalt:
caffir lime levél
lime héja leve
600g tejszín
1200g joghurt
gyömbér
glükóz

A gyömbért, lime-ot, caffir lime-ot tejszínben infúziónáltam, majd leszűrtem és elkevertem a joghurttal. Felmelegítettük, kihűtüttök, majd paco jetben krémesítettük.

Csokoládé homok:
50gr fehércsokoládé
20gr maltosec

A felolvasztott csokoládét elkevertem a maltosec-kel.

Bica tészta

Annyi, de annyi fajta piskóta/kelt/kevert stb. fajta/féle tészta van, és én olyan keveset ismerek. A Gusto magazinban olvastam egy desszertnél, hogy a fagylalt alá ez a típusú tészta került. Recept nem volt, maradt az internet. Goggle jó barát, még mindig:

180gr vaj
400gr cukor
8 tojás
250gr kukorica kenyértészta
200gr liszt: fehér és kukorica
citromhéj

Kukorica kenyér tészta:
700gr liszt: fehér és kukorica
450ml víz
1 szárított élesztő
2tk só

Az élesztőt megfuttatjuk, elkeverjük a liszttel, majd két órán keresztül kelesztjük. Nagyobb mennyiséget kapunk, mint ami a recepthez szükséges, de állítólag pizzatésztának kiváló lesz.

A vajat, a cukorral kikeverem, majd hozzáadom a tojásokat, a citrom héját és fokozatosan keverem hozzá a kelt tésztát. Végül a fennmaradó lisztet. 190fokon 10 percig sütöttük. (magassága alig volt egy centi)

Málna zselé:
250gr málnavelő
22gr gelatin gel (cold)

A málnát elkeverem a géllel.

Rebarbara:
A rebarbarát cukorszirupban, lassan gyöngyözve posírozom.

Tálalás:
Alulra kerül egy málna paszta csík. A desszert alap a bica tészta, melyre rebarbara kerül, majd a málna zselé. Körbe szórom csokoládé homokkal. Ráhelyezem a fagylaltot, és erre kerül a chips.

10 megjegyzés:

  1. a kepen ugy nez ki ezaz edesseg csoda, mintha egy kortars, japan festo, remekmuve lenne lenne!:)

    VálaszTörlés
  2. Már vártam :) Nagyon szép és biztos nagyon finom is volt.

    VálaszTörlés
  3. Mizujs amúgy? Hiányzik még a 4es 6os vili? :)

    VálaszTörlés
  4. Akkor ezt most vehetem bóknak?:)

    Nagyon:) Egy kicsit most megyek is villamosozni hétfőn, utána vissza és még 2 hétig balatonszemesi lakos leszek.:)

    VálaszTörlés
  5. termeszetesen vedd annak, es nem holmi ures kijelentesnek!:)

    VálaszTörlés
  6. Ezt is de megkóstoltam volna... :-)
    Gyönyörű.
    Kaptál azóta Gurut? :-p

    VálaszTörlés
  7. :))))

    kaptam ;). van új kedvenc: pont2 a mogyoróóós:)))

    VálaszTörlés
  8. És azt legalább kapni ott? :-p

    VálaszTörlés
  9. Szia Angéla! Hát csak most jelenetkezem, mert most alakult ki a dolgok végleges formája, remélem vasárnapig még benézel a blogra. :) Szóval csak hétfőn megyünk, a Kistücsök valamikor a hét elején lesz beütemezve, DE UGYE MÉG OTT LESZEL???? :) És milyen módon lehet majd ott kontaktusba lépni veled? :)

    VálaszTörlés
  10. Szia:)

    Itt-itt, még 9 napig:) Szóltok a felszolgálónak és tüstént ott leszek:)

    VálaszTörlés