Újratervezett Somlói Galuska

Fotó: Csapody Balázs

Szöggel, mérővel, ecsettel, és nem utolsó sorban arra törekedve, hogy visszaköszönjön a somlói galuska ízvilága. Valahol ez volt a cél, meg persze a nélkülözhetetlen aranypor.:) Vannak kisebb trükkök, amiket szeretek használni egy tálalásnál. Szerintem a látvány koronázza meg az ízeket, ha azok jók, akkor segíti. Ha nem, akkor lehet bármennyire szép, látványos, felejthetővé válik a desszert. Sokat gondolkodtam, hogy tudom más formában megjeleníteni azt a bizonyos Somlóit. Törekedtem arra,hogy minden íz megjelenjen, más textúrákban, és összekóstolva mégis visszakapjam az eredeti somlói galuskát. Persze legyen benne egy kis játékos plusz, de nem elütő íz is, így alakult, hogy belecsempésztem a karamellt is. A mazsola kimaradt...sokan nem szeretik, bár én lelkes rajongója vagyok. Így a kockázatot elkerülve lehagytam.
Ha újratervezném két dolgon változtatnék: egyrészről mazsolaszirupot tennék rá, másrészről a vaníliás mascarponehabot krémesebbé tenném tojássárgával. Mindig így van...utána mindig tovább gondolkodom. Mert olyan sosincs, hogy tökéletes, de jó dolog törekedni rá.
Jó érzés volt látni és hallani, hogy a vendégeknek tetszett a desszert, amellett, hogy volt aki szerint jobban át kellett volna gondolni:) De ettől lesz valós az értékelés, kell rossz is, és jó is. Aztán össze kell gyúrni és tanulni belőle.

Rumfagylalt karamell ropogóssal

tej
tejszín
cukor
tojássárga
vanília
rumgél

Arany étcsokoládéhomok

étcsokoládé
maltosec

aranypor

Vaníliás mascarponehab

mascarpone
tejszín
vanília
porcukor

Diószivacs

dió
cukor
liszt
tojásfehérje

Csokoládé piskóta

vaj
étcsokoládé
tojássárga
tojásfehérje
cukor

aranypor
karamell paszta

10 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon tetszik ez a Somlói így újratervezve, csak úgy eteti magát ezen a képen!

    VálaszTörlés
  2. hoppácska! ez gyönyörű. nagyon tehetséges vagy Angéla, dehát láttuk mi ezt a TV-ből is:-))

    VálaszTörlés
  3. Szia! Én nem nagyon szeretem az édességet, de amit Te művelsz vele, az klassz. A magyarázat is hibátlan a galuska mellé, hajrá, amúgy van Neked elég önbizalmad, ami nem is árt, ha valaki mást csinál, és másképp, mint mások.....

    VálaszTörlés
  4. Izgalmas! Igazi somlói rajongó vagyok. Ha belém fér még ebéd után, akkor gyakran választom desszertnek. Megmondom őszintén, ahol nem jó a somlói, oda többet nem megyek. Engem nem lehet csak a hús vagy halétellel levenni a lábamról. Fontos a desszert és a jó kávé is. A képen láthatót szívesen megkóstolnám!:)Gratulálok!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek!!! Örülök, hogy szemre is tetszik, és sajnálom, hogy nem tudjátok így az éteren keresztül megkóstolni, hisz mégiscsak az lenne az igazi:)

    :)))))

    VálaszTörlés
  6. és nem csak jól néz ki, hanem nagyon finom is!:))

    VálaszTörlés
  7. A mazsolával nem ártana valamit kezdeni...
    Látom, írtad a szirupot, no, szerintem zselé lenne az igazi.

    VálaszTörlés
  8. Végeláthatatlan a variációk tárháza, de egy zselével nem tudnék azonosulni, inkább egy "kuli állaggal" amivel meg is lehetne kenni a piskótát:) hm?:)

    VálaszTörlés
  9. Megkenni? Hm... :)
    Akkor talán változtatni kellene a tálaláson is, a gombócok könnyen leszánkáznának a tetejéről...

    VálaszTörlés