Archív: Sütőtök, dió, ricotta, kacsatepertő


Még tavalyról származik ez a recept, és persze egy-két változtatás mellett megállja a helyét itthon a tányéron. Meg a hasban is...még a héten újra elkészítem....vagyis tervezem. A kacsatepertő amúgy is nagy kedvenc, így a lista fontos részét képezi még anno készített kacsamell-füge-ötfűszeres tepertő kombináció is. Valahol azért ijesztő, ha egy ételt főzök, már azon agyalok mi legyen a következő...
Eddig listát írtam ha elmentem bevásárolni, évek óta naptár szerint élek, és most, hogy elveszítettem az ideit, nem igazán találom a helyem és próbálkozom korszerűsíteni magam a Google naptárával...nem könnyű, ha már régi módi vagyok...és most? Most még arról is listát készítek mit szeretnék főzni, ha jön egy ötlet leírom, már majdnem tele van egy oldalnyi füzet, és tudom, hogy már 2011-be is csúsztam velük.
Listát gyártok a desszert ötletekről is, egyenlőre Ádámnak mindegyik tetszik. Kísérletezni kezdtünk egy desszerttel, de kénytelenek voltunk félretenni, mert kifogott rajtunk. Állandóan tányérdesszertekben gondolkozom...vagyis már cukrászi desszert alakot ölt egy-egy megtervezett sütemény, de kiderül, hogy teljesen más berakni valamit a pultba, hogy az úgy maradjon, higiéniai feltételeknek megfeleljen, az állaga ne változzon és még sorolhatnám...nem nem könnyű ez a popszakma, sőt...nehéz:)
A héten viszont ha minden jól működik, talán lesz már sütőtökös desszert. Ma már a tök részét úgy néz ki sikerült kivitelezni...és remélem a végén rétes lesz belőle. Igen, olyan rétes:)


Diós ricotta ravioli sütőtökkel és kacsatepertővel

sütőtök
zöldségalaplé
tejszín
hideg vaj

bors
szerecsendió
méz

A tököt feldarabolom, 200 fokon 25-30 perc alatt megsütöm, majd kevés alaplé, tejszín hozzáadásával krémesítem, és ízesítem a többi hozzávalóval. A végén vajat adok hozzá és fényesítem.

kacsaháj
vörösbor
balzsamecet
vaj

A kacsahájat apróra vágom és lassú tűzön pörcösre sütöm. Kevés nagy szemű tengeri sóval átforgatom.
A serpenyőben visszamaradt pörchöz adok kevés alaplevet,vörösbort (amit előtte kiégetek), balzsamecetet, és sűrű állagúra forralom. Ezután leszűröm és kevés vajat keverek hozzá.

1tojás
90g liszt
1kk só
pirított tört dió
ricotta

A raviolihoz a lisztet a tojással és a sóval eldolgozom. Megtöltöm dióval elkevert ricottával és forrásban lévő sós vízben fél perc alatt megfőzöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése