Sütőtök,kacsamell, paraj



Rájöttem valamire...komolyan mondom...
Eddig mindig a napszakhoz igazítottam, hogy mikor főzök, vagyis mikor kegyes a napsütés hozzám, aszerint került az étel a tányérra..vagy nem...és kihűlt/újra melegített étel került elfogyasztásra...Mikor nyilvánvaló, hogy azért főzök, mert ennénk finomat, és nem azért, hogy de szép a kép, amit se kóstolni, se megrágni nem lehet. És jött az a szikra...vagyis eddig a jó hülye kategóriába tartoztam. Mert félretenni egy keveset mindig lehet, és ellen lehet állni, ha kérlelés van az utolsó falat elfogyasztására, de az akaraterő és az elszántság mind megakadályozza ezt a problémát. Így jöhet a másnap reggel, mert 5 percet bármikor be lehet iktatni és egy jól megfontolt kép (vagy olyasmi), egy másnapos étel egyenesen a hűtőből. Valljuk be...ez eddig is így kellett volna, hogy történjen...
Nah, de...most már okosabb vagyok. Kicsit, de haladok.
Ádám ma megnévjegytábláztatott, akarom mondani névjegytábla került a kabátomra:
Pataki Cukrászda B. Angéla Kreatív munkatárs
Tetszik:)
Nagyon.
És így sertepertéltem végig a Hoventa kiállításon, amit értem megettem, amit láttam azt meg is akartam venni, de nem tettem. Sok emberrel találkoztunk, kaptam kis tanácsokat (neki kicsi, nekem óriási) Mihályi Lacitól (holnap már teszteljük is), de egy biztos a nagy sütők, és keverők engem sosem fognak lázba hozni, itt pedig volt nem egy. Kis eszközök, szilikonformák...nah onnan kellett kirángatni magam, és a józan észre hallgatni.


Balzsamos kacsamell sütőtökkel és parajjal


balzsamecet
kacsamell

A kacsamellet először a bőrén fektetve elkezdem egy serpenyőben lassú lángon pörcösíteni, majd mindegyik oldalát megpirítom kicsit (kérgezem), közben a felesleges és kicsapódó zsírt félreteszem. Ezután megkenem balzsamecettel (még 2-3 alkalommal sütés közben) és 8as erősségű gázon (váltás történt, majd utánanézek akkor most mégis mennyi az annyi) sütöm 15 percig. Sikerült első gázos sütésemnél rózsaszín kacsamellet készítenem, ezt a sütési időt kőbe vésem.:)

paraj
olívaolaj
fokhagyma

A parajt megtisztítom, a fokhagymát lereszelem és olajban üvegesre párolom, majd erősre veszem a lángot és átforgatom benne a parajt 1-2 perc alatt.

sütőtök
chili
gyömbér
méz
vaj
tejszín

A sütőtököt megsütöm. Közben a tejszínt felteszem melegíteni a fűszerekkel és forráspont előtt lehúzom a tűzről. A megsült tökkel turmixban teszem, kevést vajat adok hozzá és krémesítem.

6 megjegyzés:

  1. Szép recept! :)
    A spájzolás nekem nem megy, valaki reggel mindig kirámolja nálunk a hűtőt... :)
    Gratula az új álláshoz! :)))

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek flatcattel, nagyon tetszetős recept! Az a rengetegféle szilikonforma tényleg csábító, de eddig még sikerült ellenállni ;)
    Ez a félretevős módszer nálam nem megy, főleg ha még hab, mártás vagy vinaigrette is kerül rá, vagy olyan zöldség, ami idővel megszürkül ill. a hús is ugye megbarnul/szürkül - na, szóval másnapra már nem lesz tökéletes. Ehelyett kb. 2 perc alatt bekészítem a színteret és a kamerát a statívon egy üres tányér segítségével beállítom. Tálaláskor így az üres tányért az előmelegített telire cserélem, fókuszálok, pár kattintás és kb. 2 perccel később már ehető is a meleg étel ;)

    VálaszTörlés
  3. Ha Pataki cukrászda akkor az itteni azaz érdi Pataki cukrászdáról van szó ugye?! Mert ha igen akkor extra gratula, kreatív munkatárs!:)
    Rettentően szerettem azt a helyet régen.

    VálaszTörlés
  4. Szia flatcat, köszi:)))

    Csodállak Beatbull, hogy mennyire profin állsz hozzá.:) Nah igen, azon még nem gondolkodtam, hogy mi van ha olyan kombináció kerül elő ami nem tud várni másnapig:S
    Anno csináltam ezt amit te, bár nem ennyire hozzáértőként, és egy idő után már nyűggé vált nekem a fotózási része:( Azért ennél a fotónál is látszik, hogy a kacsa nem mai napos:)
    A szilikonformáknál kezdem azt hinni eddig egy rejtett és elfojtott vágykeltők voltak:D Olyan, de oolyan formákban vagyok most beleszeretve:(

    Szia Hinyenc, igen-igen!:) Köszönöm:) Gyere be egyik nap (hétfő-szerda-péntek)!:)

    VálaszTörlés
  5. Egy idő után kialakulhat, hogy nem azért főz az ember valamit - elsősorban -, hogy megegye, hanem hogy írjon róla...
    Vagy egy étteremben azon gondolkodik, hogy olyat rendeljen, amiről érdekeset lehetne írni...
    Tán benézek egyszer a Patakiba. Bár - brrr, mint korábban írtam...

    VálaszTörlés
  6. Az egy másik kategória:) Én enni szeretek járni és beszélni róla:) Respekt azoknak akik bevállalják az írást, mert nekem így külső szemmel igen nehéznek tűnik, leírni egy ételt szubjektív...kinek mi fekszik nem?:)
    Hát ha erre jársz és túl leszel a "brrr" érzésen várlak szeretettel Téged is, és köszönj be feltétlenül:)

    VálaszTörlés