Füge,kacsamell, ötfűszer


Hm...most első körben túl kell tennem magam azon, hogy a kép nem lesz meggyőző, így marad a recept, és reménykedem, hogy az már tud kicsit bizonyítani:)
Kedves Beatbull, a roppant zseniálisnak tűnő tervem, mely szerint elég nekem később fotózni úgy tűnik második alkalomra végleg csődöt mondott. Lehet, hogy a némi késés is közrejátszik, hiszen nem, hogy másnap sikerült fényképezni, maradjunk annyiban, hogy harmadnapos az étel a fotón. Eddig ha "komolyabban" is álltam az ételfotózáshoz, az azért is történhetett, mert napközben főztem a fények adottak voltak. Mivel semmilyen alkalmatosságom sincs az esti fotózáshoz, kénytelen vagyok fényt várni, a természetes naperőt, és nyerni hozzá némi időt, hogy ne történjen meg az ami most:
*a fügém a hűtőben kicsit elaludt
*a kacsamell pedig úgy döntött megbarnul és megfőzi magát a hűtőben
Persze nem sajnálom, hisz eszembe sem jutna elfogyasztani, de hát látható az ami. Jaj...
Jöjjön egy talán meggyőző recept:

Rizsmézes kacsamell fügével és ötfűszeres kacsatepertővel

kacsamell
rizsméz
rizsbor
szójaszósz

A kacsamellet bőrére fektetve serpenyőben kipirítom, majd kérget sütök mindegyik oldalán, és sütőbe téve megkenem egy rizsmézből, rizsborból és szójaszószból készült redukcióval (ehhez az alapanyagokat a felére főzöm).

ötfűszer
kacsaháj

A kacsahájból tepertőt készítek ötfűszer hozzáadásával a megmaradt zsír pedig bármikor felhasználható, más ételek alapjául.

füge
rizsméz

A fügét rizsmézzel karamellizálom egy serpenyőben.

krumpli
tejszín
vaj

bors

Köretként klasszikus krumplipüré került. Sokáig hezitáltam mi illene hozzá, végül telefonos segítséget kértem Viktortól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése