Boldog a Karácsony


Ez nem akármilyen lekvár kérem szépen, tavaly karácsony idején sokan kaptak ilyet kis üvegekben, én meg sokat főztem és balzsamecet gőzben tisztítottam a légutamat. Idén nagyobb volt a munka körüli sürgés-forgás, mint a gasztrokészülődés, de készítettem pirított hagymás füstölt sajtos kockát, és nagy dobozokkal érkeztünk haza szülők jóvoltából, süteményekkel és pár napi élelem ellátmánnyal. A héten főzni nem kell, sőt...
A karácsony kinek mit jelent, nekem jó evést, kellemes meglepetést, kiskarácsonyfát, mézeskalács illatot, és sok sok gyertyát a lakásban. Régi filmeket takaró alatt nézni, és süteményeket csipegetni közben. És nem utolsó sorban legálisan lehet csiri-viri a lakás.:)

Balzsamecetes körte lekvár

1kg körte
1-1,5dl balzsamecet
20dkg cukor

Igen egyszerű, csak a felszeletelt körtét kell a balzsamecettel, a cukorral egy lábosba tenni, lassú tűzön hagyni, hogy az ecet visszaforrjon (kb. 15-20perc), majd felönteni egy kevés vízzel, és puhára főzni. A végén turmixolom, és beöntöm konyharuhával kibélelt befőttes üvegbe.
Sajtokhoz hihetetlen, kalácsra sonkával megunhatatlan, mascarponéval és keksz alappal karácsonyi is lehet akár.

BOLDOG KARÁCSONYT:)

3 megjegyzés:

  1. Nem tudom rátekerni a konyharuhával kibélelt üvegre a tetejét..:(

    VálaszTörlés
  2. Angéla,
    kiváncsi lennék, hogy milyen sajtokkal kóstoltad. Így látatlanba egy kék sajttal - pl egy jó, érett gorgonzola - ísteni lehet
    gambas

    VálaszTörlés
  3. Ha-ha, az onyxban biztos megmondják:P

    Szia Gambas,
    nálunk az ementáli jellegűek váltak be:) Most, hogy mondod, a gorgonzolával baromi jó lehet...hm...:)

    VálaszTörlés