BÚÉK és a Borcs

Kicsit kókadt még ez az Újév, nem is értem miért mindig ez a menete. Megünnepeljük, utána két napig ki sem kívánkozunk a lakásból. Ma kivittem D barátnőmet a reptérre, és ezzel meg is tettem a kötelező városnézést... És meg is állapítottam, hogy alszik a város. Végre...erre jó volt hazajönni (Idén kiruccantunk Bécsbe. Röviden amit tudtunk magunkba tömtünk, hogy rátegyünk még egy lapáttal a Karácsonyra)
Lesz lencsés recept is, de csak azért mert a Naschmarkt-on sikerült piti pénzért beluga lencséhez jutnom...addig is, egy téli laktató leves, ami dédin át nagymamámról szállt anyukámra, és onnan rám, mindenki hozzáadta azt a kis pluszt, és végül kikötött nálam is. Család Borcsa, szeretete és a többi.

Otthonos Borcs leves

csirkefarhát
csirkecomb
vöröshagyma
sárgarépa
fehérrépa
cékla
mangalicazsír
paradicsompüré
borecet
zeller
zöldpaprika
fejeskáposzta
fokhagyma
babérlevél
császárszalonna
petrezselyem
cukor
só,bors

A hagymát, szalonnát lepirítom, hozzáadom a csirkefarhátat, csirkecombot. Szintén megpirítom miden oldalukat, majd ízesítem babérlevéllel, sóval, borssal, petrezselyemmel s felöntöm vízzel. (Forrásnál keletkező habot leszedem, lassú lángon főzöm)
Egy serpenyőben a mangalicazsíron a sárgarépát, fehérrépát, zöldpaprikát és a zellert (felaprított) átforgatom, és egy másik serpenyőben a céklát ecettel félpuhára főzöm.
A kész leveshez (átszűrt, a szalonna és a csirkecomb felaprítva megmaradhat) hozzáadom a zöldségeket, az ecetes céklát és a vékonyra vágott káposztát. Felöntöm paradicsommal és ízesítem még egy körben (bors,só,cukor, ecet)

4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Boldog új évet!
    Na, a véletlenek, épp néztem, hogy van itthon cékla, és rég készítettem borscsot, lehet neki kéne állni. :) Egyébként nem borScsnak hívják, vagy van ilyen írásmódja is?

    VálaszTörlés
  2. Neked is:)
    Akkor? Hajrá, hajrá!:)
    Bár egy tormás céklás krémleves is szívmelengető lenne;)
    De annak:) Amennyiben elfogadható, hogy itthon így hívjuk, akkor igen van ilyen írásmódja is:)

    VálaszTörlés
  3. BUÉK!!!!! mikor megyünk a thai kaját ebédelni ?

    VálaszTörlés
  4. Buék!:) <3

    Mit szólsz egy 01.11. vizsgám után kb. délben? Keddi nap:)
    Állítólag itt az ötkerben nyílt egy vietnámi is, sőt kipróbáltuk a Papírtigrist is (oda is mehetünk)

    VálaszTörlés