Tojás, bacon, tészta



Hoppá, elértem a 100. bejegyzést. Szép. Kerek.
Gondoltam egyet, Carbonara-t kért Ember, olyan, mint, hogy hagyományos, az pedig nálunk ritkán van. Szicíliai tészta emlékét tiszteletben tartjuk és emlékeinkben őrizzük, de itthon most így készült:

"Carbonara"

tészta
tejszín
só,bors
baconszalonna
szerecsendió
tojássárga
tojás
újhagyma


Először kipirítok pár szál baconszalonnát a díszítéshez. Majd kevés olívaolaj hozzáadásával a felkockázott baconszeleteket pirítom meg. Hozzáadom a tejszínt (kb. 3dl) és egy kevés sót, borsot, és szerecsendiót. Felforralom. Majd leveszem a tűzről és két tojássárgáját keverek hozzá, kicsit visszateszem, de nem forralom, különben darabossá válna.
Közben elkészítem a buggyantott tojásokat, aminél nálam az a trükk vált be, hogy éppen csak gyöngyöző vízben középen kanál segítségével örvényt kavarok, és így teszem bele a nyers tojást. Kicsit igazgatom, és 2 percig főzöm még. Tálalásnál a baconos mártást elkeverem a tésztával, belehelyezek egy tojást, a pirított szalonnát és felaprított újhagymával szórom meg.

4 megjegyzés:

  1. egyszeru de nagyszeru!
    meg a foto is tetszik.:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi:)))
    Ma voltam Papírtigrisben, kaptam "gesztenyepürét"...vörösbabpüréből, nem tudtam hova tenni:)

    VálaszTörlés
  3. Erdekesen hangzik!:)
    Viszont, hogy tetszett a hely? Kinai-koreai megvolt mar?!

    VálaszTörlés
  4. Maga a hely, nagyon tetszik, a séf is beszélgetett kicsit velünk, szimpatikus volt elsőre:)
    Az ételek, pedig szerintem "gyorskaja" szinten nagyon jók. De ez is a filozófia állítólag, ezt a rést célozták meg.:)

    VálaszTörlés