Sütőtök, fenyőmag, birsecet, madársaláta

Annyira vágyom már egy kiadós salátára, ezért sikerült ma is gondolom krumplikrémlevest főznöm. Még tavalyról rángattam elő ezt a receptet, most sikerült teljesen átnéznem, kikukáznom, megtartanom a gépemen lévő képeket. Ez is egy megmenekült. Elviekben ha minden hús kiürül a mélyhűtőből, és holnap sikerül a csarnokban venni szép darabokat, hogy aztán levákuumozhassam (ismét tele legyen a hűtő), akkor elindul a vega hónap itthon. Elhamarkodott kijelentés volt a részünkről, de megpróbáljuk. Szegény sous vide gépezet meg csak pihen a kisszobában, remélem még marad. Tanácsot is kell majd kérnem, hogy biztosra menjek...ételmérgezéssel halált okozni igen kínos lenne.


Sütőtök saláta

sütőtök
olívaolaj

bors
rozmaring
fokhagyma

A sütőtököt felkockázom egy tepsiben a többi hozzávalóval elkeverem és 200 fokon kb. 20percig aranybarnára sütöm.

fenyőmag
madársaláta (bármilyen igazából)

A fenyőmagot egy serpenyőben szárazon megpirítom, a salátát átmosom és centrifugálom (hogy minden felesleges víz eltávozzon)


birsecet (von fass)
olívaolaj
mustár
méz
só,bors

A hozzávalókból öntetet készítek (Az olajhoz fokozatosan adom hozzá az ecetet, hogy egyneművé váljon), és meglocsolom vele a salátát, átforgatom. Majd megszórom fenyőmaggal és sütőtök kockákkal.

4 megjegyzés:

  1. Sous vide gépezet? Halljuk a részleteket! És Ti ilyenkor akartok vega hónapot tartani ? :)

    VálaszTörlés
  2. Úgy van, hogy Ember egyik kedves barátnőjének a férje szereti ezeket a kütyüket, most épp nem használják, és odaadták, hogy "játszhassak" vele kicsit, egyenlőre idő nem volt rá:(
    Valamikor meg kell tartani, különben mindig csak toljuk, de úgy tudom, ha már vákuum alá került akkor nyert ügyem van a mélyhűtőben is.:)

    VálaszTörlés
  3. "Annyira vágyom már egy kiadós salátára, ezért sikerült ma is gondolom krumplikrémlevest főznöm." - Na, akkor már el merem mondani, hogy én meg fordítva jártam: a múltkori céklás történetből mégsem borscs lett, hanem "ellustálkodtam" egy salátával. :)
    Sous vide ügyben meg szerintem zaklasd nyugodtan Csidei Tamást (http://culinartist.blog.hu/), azt gondolom, szívesen ad tanácsot.

    VálaszTörlés
  4. :D
    Hú, köszönöm az oldalt, át fogom nézni, egy valamit bár már megtettem... vákuumoztam a husikat...
    :)

    VálaszTörlés