"Töltött káposzta"


Nem igazán értem a Goldenblogot, utolsó percben kaptam a hírt, hogy drukkoljunk Reninek, én meg amatőr módon klikk itt-ott, és szavaztam rá egyet, akkor még az élen állt. De, szomorú, néztem magam elé, hogy küzdünk itt, vagy szembeszéllel..., a végeredmény pedig ugyanaz, lássuk be a nagyközönség a jóra nem kapható, marad a régi bevált recept, holott az új is annyi idő, sőt lehet akár olcsóbb is. És nem arra gondolok, hogy együnk minden reggel kaviárt pezsgővel, és hogy a kobe marhát csámcsolgatva igazi gasztroélményben lesz részünk. De nehogy már tényleg itt tartsunk? De igen, itt tartunk. Sajnálom.
Sosem értettem ezt a két végletet, és reméltem, hogy nagyobb a tábora a középútnak. Nem tudok azonosulni, a csillagos éttermi beszámolókkal, de tetszik ha valaki otthon kísérletezik, nem tudok mit kezdeni egy olyan oldallal sem ami a nosalty koppintása. A Nosalty baromi jó kezdeményezés, mai napig zömében színvonalas, látszik hogy kellemes kis közönség alakult ki, jó receptek, a fenébe is én is felmentem pár recepttel, mert tetszett, hogy akár ismeretlenül is, de vagyunk mi fanatikusok, és élmény egymás receptjeit bogarászni. Hát ez van, meg a töltött káposzta, új fűszerezéssel (a helyzet az, hogy hidegen is finom, vagy csak nagyon éhes voltam hazaérve):

kelkáposzta
darált marhahús
tört római kömény
tört koriandermag
mustármag
só,bors, paprika
kurkuma
alaplé
hagyma
joghurt
hajdina


Itt minden ugyanaz, mint ahogy a nagymama készítette, leszámítva, hogy kellel és hajinával készült és más fűszer kerül bele. A hajdinát sós vízben kb. 15 perc alatt megfőzöm. Közben a karamellizált hagymákat (nagyon lassan sütöm vaj és olívaolaj keverékén) elkészítve hozzáadom a fűszereket, 2-3 percig pirítom, még a mustármag elkezd pattogni, ekkor kerül bele a darált hús, amit átforgatás után felöntök egy kevés alaplével és 20perc alatt "előfőzöm". A kelkáposztát blansírozom lobogó vízben, majd beletekerek annyi hús és hajdina keveréket amennyi belefér. (persze lehet rizzsel is lazítani, vagy lehet csak egymásra helyezni a rétegeket és nem tekercselni). Aztán jöhet a rétegelés:kurkumával elkevert joghurt (esetleg egy kis sóval), betekert darált hús, és megint joghurt. Kb.180 fokon sütöttem még meg nem pirult a teteje (max. 30perc). Tálalásnál persze aprított koriander került rá.

3 megjegyzés:

  1. Azt hiszem, nem szavazok többet.:(
    Az első két helyezett .......
    Bár én szeretem a csillagos helyekről való beszámolót is, meg nosaltyt is, meg ami a kettő között van, de azért nehogy már a Horváth Ilona újratöltve legyen a nyerő.

    VálaszTörlés
  2. A legnagyobb baj még csak nem is az, hogy minőségi-e ami ott van, vagy nem. Hanem egyszerűen nem felel a blog műfajnak, így eleve nem is lenne ott keresnivalója. Mint ahogy nincs ott a Nosalty sem.

    VálaszTörlés
  3. Igaz, de olvasva az ország tortája kommenteket a 2 cicán, azért engem az is elkeserít...
    Mert ha nem ízlik, akkor "kesereg" a magyar, ha ízlik akkor meg az a baj...
    Végeredményben úgysem lehet jó bárhogy is alakul:) De sok sorban azért ott az igazság...

    VálaszTörlés