Kulissza titkok: Segal Vacsora és a Köszöntő falat



Úgy fogom kezdeni, hogy ez volt az egyik kedvenc menüsorom így az elmúlt hónapok alatt, és úgy folytatom, hogy talán elfogult is lehetek akár, mert a köszöntő falatka az ötletelésem alapján lett ott azon a kistányéron, és nagyon büszke vagyok rá...nem egy rossz érzés...igazából azóta mindenkinek megmutatom:)


Már minden ki volt találva, amikor jött a "hoppá" mi lesz a köszöntő falat, és akkor ott álltam ebben az ominózus pillanatban, kértem 5 percet, egy kis papírfecnit, pár alapanyag amiben biztos voltam, és utána félve, de nagyon-nagyon reménykedve elmondtam Viktornak mire gondoltam...
És egy az egyben ott lett...
Először arra gondoltam a caffirlime és a vanília biztos benne lesz, aztán a gyömbéres cukkiniből, lett karalábé (amit anno már sütve készített a Vacsorán az egyik főételhez), a ceruzabab pedig nagyon gyorsan lecserélődött, mikor megláttam, hogy spárgás pennét eszik Viktor.


Az, hogy ki lett találva még nem jelent semmit, ott álltam, mint az alkalmi béna, hogy ezt, hogy is fogom kivitelezni. Más ha itthon a konyhában kísérletezhetek, mert ha elrontom, nah bumm. Nah, de ha lehetőséget kapok, és úgy rontom el, az über ciki kategória. Mentem a biztosra, mindent megkérdeztem, azt is ami egyértelmű, vittem a kanálkákat körbe elég sós-e, főzzem e még, még azt is, hogyan vágjam...inkább be voltam tojva, de legalább hasonlítson a tutihoz:)

Caffir lime mártás:
pho leves alapleve
caffirlime
barnacukor

kurkuma
zselésítő anyag

Az alaplével lassú lángon főzöm a lime leveleket, színezőként kurkuma kerül hozzá, illetve a lime, és az alaplé hangsúlyozására barnacukor és só. A végén megfelelő állagúra (agar-agar, zselatin, keményítő) zselésítjük.

Vaníliás zöldspárga:

zöldspárga
vanília
tisztított vaj

A spárgákat blansírozzuk sós vízben, és jeges vízbe állítjuk. Majd a vajat tisztítjuk (eltávolítjuk a habot és a zsírt melegítés által), és vanília kikapart belsejével 60 fokon 10percig főzöm. Ezután átforgatom a spárgával.

Gyömbéres karalábé:
karalábé
cukor
gyömbér

víz

A karalábét formára szúrjuk, majd blansírozzuk és jeges vízbe állítjuk. Hagyjuk kihűlni, és a felesleges vizet eltávolítjuk róla. A gyömbér sziruphoz, cukrot kevés citromlével és vízzel szirupos állagúra főzzük, friss reszelt gyömbér és pici só hozzáadásával, a végén leszűrjük és hagyjuk kihűlni, ezzel fényezzük a karalábét.

És itt a többi étel is...:))) :

7 megjegyzés:

  1. Vaniliás? Huh, ez is kiváncsivá tett, lehet holnap a reggelt a piacon kezdem spárgát kutatva ? : )
    Gratulálok, nagyon csinos és különleges lett ez a köszöntőfalat.
    A pho leves alaplevéről lehet többet tudni? Számomra ismeretlenül hangzik...

    VálaszTörlés
  2. Jó lenne már veled tartani a piacon :( kíváncsi vagyok nagyon, nagyon:)
    Hűha, én csak kóstoltam, nem kérdeztem micsoda pontosan, ízlelőim szerint: cafirlime,thai citromfű, csillagánizs, és marhaleves:)

    VálaszTörlés
  3. Jól hangzik. Végül a piac kimaradt, szakadt az eső. Nem értem én ezt az időjárást. Viszont szombaton lehetséges elmegyünk Vácra a Desszertszalonba és ha sikerül elindulni időben a piacra is. Vadászom a rebarbarát mindenhol, de nem lelem...pedig nagyon szeretném. Még nem ettem :o)

    VálaszTörlés
  4. A levesről:
    http://buvosszakacs.blog.hu/2007/09/02/ph_bo_leves
    : ) vietnámi.
    Láttam a Segal vietnámi fúzió főzőtanfolyamát a Csillagánizsban. Remélem lesz még később is, mondjuk ősszel, mert én akkor tudok ilyenekre menni. Jó lenne, jó lenne.

    VálaszTörlés
  5. Én tegnap előtt láttam Fehérvári úti piacon, de gondolom ez nem segít, max. annyiban hogy létezik:)
    Ha van tonkababos desszert ki ne hagyjátok:)

    A bűvösszakács egy kész recepttár:) Én meg beszélek itt fűszerekről össze vissza:P
    Fogalmam sincs, hogy lesz e még ő a Csillagánizsban, de miért ne lenne, érdeklődés volt,van és gondolom lesz is:) Egy élmény lesz biztosan:)

    VálaszTörlés