(krémes) TÚRÓS KOSZORÚ (aranymazsolával)


Olyan izgatott vagyok, mint egy kisgyerek, holnap nagyon sok minden földi jó fog érkezni Magyarországról.:) Remélem pár konyhai eszközöm is, mert annak még híján vagyok,de a legfontosabb, hogy jön a Canon650D kütyüm is...már mindent elolvastam, már mindent megkérdeztem (kivéve amit nem, mert még fogalmam nincs róla) és elkezdődhet egy új fejezet is fotózás terén. Azzal, hogy tulajdonképpen iskolás háziasszony vagyok olyan dolgokra jut időm, amit már rég akartam, csak épp mindig tologattam. Ilyen a kerámia tanfolyam is és ilyen a fotózás is. Sosem akarnék profi lenni, de annyira vizuális típus vagyok, és állandóan jár a kezem és a gondolatok, hogy muszáj lefoglalnom magam. 

Azt mondják Haifa a pékségek városa, ez annyira igaz, mint Rómában ahány templom. Minden sarkon különleges péksütemények, és bár a nevük azonos, sikerül mindenkinek másképp elkészíteni, ezért sajnos sosem lehet megunni. Miután hetekig mindennap vettünk szinte valami csokoládés, túrós, almás, mandulás, halvás péksüteményt, rámszólt az Uram, hogy milyen lusta vagyok, ezt én is meg tudnám csinálni. Mondtam neki ezt nem értheti, fel kell mérnem a terepet (az igazság viszont az, hogy a megszokott cuccaim nélkül nehéz belekezdenem a sütésbe, elkényeztettem magam a konyhai eszközökkel sajnos), de ehhez elég volt egy tortagyűrű, egy doboz sör és két sütőpapír :) : (na nem azért mert hirtelen kedvem támadt volna sörözni, de nyújtófának bizony megteszi)



TÚRÓS KOSZORÚ (2 db)

450g liszt
2g só
50g cukor
3g száraz élesztő
3 tojás
200g hideg kockára vágott vaj
100g tej
1 rúd vanília kikapart belseje
1 citrom héja



A lisztet, a sóval, cukorral és az élesztővel elkeverjük. És mivel nekem nincs tésztagyúrógépem, maradt a kezem. Hozzáadjuk a kockára vágott vajat, elkezdünk dolgozni vele, majd a tojásokat és végül a tejet. A tésztához adunk még vaníliát és a citromhéját. Ettől lesz igazán isteni. 
Egy kicsit "nyúlós lesz", vagyis bucit nem fogunk tudni belőle gyártani, én nem is teszem a plusz liszttel, mert úgyis hűtőbe kerül és ott egy éjszakát hagyom állni. Tehát lefedve hagyjuk állni egy éjszakát a hűtőben, és másnap nyújtsuk ki lisztes deszkán. Pont annyi liszt fog hozzákerülni, hogy a tészta sütés után tökéletesen könnyű marad.

Készítsük el a tölteléket:
100g túró
30g cukor
125g tejföl
25g kukoricakeményítő
1/2 citrom leve
50g arany mazsola

Egyszerűen csak elkeverjük a hozzávalókat. Ha túl hígnak ítéljük adjunk hozzá még túrót és egy pici keményítőt. 

Nyújtsuk ki téglalap alakúra a tésztákat. Kenjük meg a túrókrémmel, csavarjuk fel, mint egy piskótatekercset és vágjuk fel kb. 5-7cm darabokra. Függőlegesen illesszük be egymáshoz rakva a kivajazott tortaformába. Hagyjuk állni egy órát letakarva (megint másfelesére fog nőni). Ha szép fényesre szeretnénk a tetejét akkor egy jól kikevert tojássárgával kenjük meg. 170 fokos előmelegített sütőben sütjük kb. 20-25 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése