Olasz borjúpörkölt és az "Ikeás" mandulatorta


Ez se ma volt, de kicsit még emlékszünk rá. Annyira készültem a bogrács bulira, hogy az el is maradt az idő miatt. Ettől függetlenül ott álltak az alapanyagok, én meg pont ráértem...meg a tesztelés, az sosem árt, ugye. Másodszorra már tényleg bográcsban főtt, alig bírtuk kivárni...jutalomként pedig a titkos Ikeás Mandulatorta járt, amit a Nosalty-n fedeztem fel:)

Olasz borjúpörkölt

borjú lábszár
só,bors
olívaolaj
kakukkfű
oregano
bazsalikom
paradicsomkonzerv
vörösbor
hagyma
fokhagyma
cukkini
padlizsán
sárgarépa
fekete olajbogyó
aszalt paradicsom

A fokhagymát és a hagymát turmix segítségével felaprítom, majd olívaolajon üvegesre párolom. Ezután hozzáadom a feldarabolt borjút és a szárított fűszereket (oregano, bazsalikom, kakukkfű, só, bors) Mikor átpirult felöntöm darabos paradicsommal és vörösborral. Lassan főzöm kb. 2 és fél órán keresztül, közben ízesítem, és ha elpárolgott a leve, kevés vizet adok hozzá. Ha megkívánja kevés barnacukrot adok hozzá (adtam).
A zöldségeket külön sütöttem meg, hogy mégiscsak legyen egy grillfeeling, plusz ne főtt ízük legyen, hanem hozzuk ki a maximumot az ízekben.
A zöldségeket (cukkini, padlizsán, sárgarépa, olajbogyó, aszalt paradicsom) egy tepsire halmozom, kerül mellé pár gerezdjében hagyott fokhagyma, zöldfűszerek, és a végén olívaolajjal locsolom meg. 200fokos sütőben 10-12 perc alatt tökéletesek lesznek. Így elég lesz az utolsó 10 percben hozzáadni a pörkölt alaphoz.

Svéd Mandulatorta

100g tört mandula (eredetileg 80g)
4 tojás
250g darált mandula
250g kristálycukor
150ml tejszín
150g vaj (eredetileg 220g)
30g porcukor

A tört mandulát porcukorral aranybarnára pirítottam. Majd a tojásfehérjéket 150g cukorral kemény habbá vertem, és fokozatosan hozzákevertem a darált mandulát. Sütőpapírral kibélelt formába töltöttem: 200fokon 20perc alatt készre sül. Félretettem, lehúztam a sütőpapírt róla, és visszatettem a formába.
A tojássárgákat, a tejszínt, a maradék cukorral besűrítem, lassú lángon, forráspontot elkerülve (különben kellemesen összeragadna). Félrehúztam és belekevertem a vajat. A kapott krémet rákentem a torta alapra, megszórtam a pirított mandulával, és hűtőbe tettem állni 1-2 órára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése