Mexikói ízeket keresve... avagy a babkonzerv


Ha nincs idő, de még nem jutottam el arra a pontra, hogy a pékségben kérjek pizzás táskát (gyenge pontom) vagy belefussak egy gyorskajáldába (oh, hogyne történne meg, kivel nem) akkor eddig a kínai konyha, vagy egy egyszerű olasz pasta megoldást nyújtott. Aztán jött "mehikó", amiről annyi fogalmam volt amit az Arriba nyújtott, leszámítva egy autentikusnak hitt (mai napig) chili con carne-t. Próbáltam kutatgatni, de megnyerő szakácskönyvet sehol sem találtam, ahogy az oldalakon is kétséges mennyire amerikai hatású, mennyire törzsgyökeres...Egyenlőre feladtam, és megyek a fejem után, akarom mondani a saját ízvilágom után.
A Keleti pu. környékén van egy pitagyáros, ha az Olimpiába tévedek ott is megállok és feltankolok, most már tortillából is.
De azt, hogy magyarázhatnám meg, hogy bár "minőségi", de mexikói vörösbab konzervet sikerült találnom ehhez az ételhez. Sokan erre esküsznek, én sem találok kivetni valót rajta, egy kis ráadással. Éljen a babkonzerv:)
Az igazsághoz pedig az is hozzátartozik, hogy "az ismert másnap"-ra kiváló gyógyszer...


"Mehikói lasagne"

mexikói vörösbabkonzerv
kalifornia paprika
római kömény

bors
csirkemell
fokhagyma
hagyma
cheddar sajt
tejföl

avokádó
lime
tejföl
fokhagyma

bors

paradicsom
kaliforniai paprika

bors
citrom

olívaolaj
tortilla


A felszeletelt csirkemell csíkokat az üvegesre párolt hagymán, és fokhagymán megpirítom. Ízesítem sóval, borssal, római köménnyel, majd hozzáadom a vörösbabkonzervet. Összerottyantom, maj előveszek egy hőálló tálat.
A tálat meglocsolom olívaolajjal, és első körben ráfektetek egy tortilla szeletet. Erre kerül a vörösbabos csirkéből, kevés tejföl, sok sajt, felkockázott paprika társaságában. Aztán folytatódik a rétegezés, mint egy lasagne esetében. A tetejére sajt, és tejföl kerül.

Az avokádót elkeverem tejföllel, lime levével, sóval, borssal és egy kevés zúzott fokhagymával.
A paradicsomot felkockázom (csak a húsos részt felhasználva), a paprikát is és olívaolajon magas hőfokon megpirítom egy kevés citrom, só, bors hozzáadásával, akinek pedig esetleg korianderre fáj a foga, ide simán beépíthető:)

7 megjegyzés:

  1. A tortilla ott jó áron van? Olyan ég szeretnék venni,de eddig vagy nagyon drágán találtam vagy nem szimpit. Én nyertem a mexikói vörösbabkonzervvel fürdő belépőt.:)

    VálaszTörlés
  2. Szia Réka,

    nagyon jó áron van:) Kb. 1000-1500 között vettem egy csomag pitát és egy tortillát, és kb. 10-15db van benne:)
    Nyerni is lehet vele? Egyre szimpatikusabb a konzerv;)

    VálaszTörlés
  3. Köszi,akkor én is benézek.:)
    Várom már a "Balatonos" beszámolókat!

    VálaszTörlés
  4. Kb 14 éve jártam Mexikóban, akkor még nem ismerték a chili con carnét :) Az első napokban, amikor egy szót sem értettem az étlapból, kértem határozottan egyet; a pincér kissé bizonytalanul bólogatott, majd kihozott szép sertésszeletet valami híg paprikás lében.
    Amerikai diákok azt mondták, Dél-USÁ-ban elterjedt, azaz "texmex" étel.

    VálaszTörlés
  5. Tényleg?:( Most elszomorodtam...
    Véletlenül nem tudsz nekem könyvet, oldalt, bármit ajánlani?:)

    ..és..legalább..ízlett?:)

    VálaszTörlés
  6. Ne szomorkodj :)
    Azért sok babot esznek, de leginkább pürésítve, köretként. (A Culinarisban szoktam venni ehhez való feketebabot.) A csemege kukorica természetesen ismeretlen, viszont kukoricalisztből készül a tortilla.
    Egyébként voltak hasonló ételek, mint nálunk: pörköltszerűséggel töltött palacsinta, és az a chili con carne is olyan volt, mint egy híg pörköltszafttal tálalt hús. De többnyire annyira csípősek az ételek, hogy alig bírtam valamit enni, többnyire zöldpaprikás-hagymás-paradicsomos rántottán (huevos mexicana), meg ananászon és kókuszon éltem...
    Amin meglepődtem, hogy krumplit nem nagyon láttam, inkább rizst és tortillát esznek.
    Van egy vékony mexikói receptgyűjteményem, nagyon igénytelenül néz ki, de egész jó, majd megkeresem.
    A hús egyébként ízlett, olyan erős íze volt a húsnak, ami nálunk a bolti húsban már nincs benne.

    VálaszTörlés
  7. Wow,

    lehet, hogy nem is járnék jól az "igazi" mexikói konyhával:) Tegnap voltam az Iguanaban...autentikus vagy sem...a helyzet az, hogy imádtam;)
    Nem volt kint arra lehetőség, hogy "csipőset nem kérek"?:)
    Ha eltudod majd küldeni, annak én nagyon fogok örülni:)))

    VálaszTörlés