Citrom puding karamellás vöröstea fagylalttal


A desszert története ott kezdődött, hogy Roli megmutatta nekem a vöröstea fagylaltot. Ő nem volt tőle elájulva, én annyira megszerettem, hogy kértem ezentúl napi egy gombóc jár nekem. Jött a hétvége a kánikula, a Balaton Soundos dömping (akkor azt hittem túlélő táborba jelentkeztem és rossz szerződés írtam alá), valamit ki kellett találni, és bárhogy csűrtem csavartam a citromos tea járt a fejemben. A fagylaltot kicsit átalakítottuk, a többi pedig 3 napos teszt eredménye (a "nem eléggé recegős a krém effekt", amivel Rolit az őrületbe kergettem) Amit kóstoltatok/láttatok otthon is tényleg elkészíthető. Annyit mondanék még, hogy konyhafőnökünk azóta ezt kéri napi desszertnek (pedig eddig a krémest ette:) )

Maracuja kuli:
mangóvelő
maracujavelő
cukorszirup

A gyümölcsvelőket cukorsziruppal termomixben homogenizáljuk.

Tészta alap:
barnacukor
vaj

kristálycukor
szódabikarbóna
liszt
tojás

A tésztát kikeverjük és 200fokon pár percig sütjük.

Citrompuding:
citrom& lime leve,héja
porcukor
tojás
vaj
zselatin

A porcukrot elkeverjük a citrus levével és héjával, és a tojásokkal. Gőz felett besűrítjük, leszűrjük. Hozzáadjuk a kevés vajat, és a zselatint. Szobahőmérsékletre hűtjük és formába töltjük.

Roobois fagylalt:
cukorszirup
citromlé
vöröstea
tejkaramell
tejszín

A teát tejszínben infuzionáljuk, majd leszűrjük, hozzákeverjük, az alapanyagokat, termomixeljük, kihűtjük, majd paco jetbe tesszük felhasználás előtt.

Sós ropogós
mandulaliszt
liszt
porcukor
vaj
tojásfehérje
kasmír gyémántja só

A hozzávalókból tuille-t készítünk, megszórjuk a sóval (nem olvad el) félig elősütjük, formázzuk, majd visszatesszük és készre sütjük.

6 megjegyzés:

  1. Nem jelentkeztél a mestercukrász pályázatra/műsorba is? Én úgy látom, hogy az édességekhez húz a szíved. Ilyen csodákat, csak szívvel lélekkel lehet alkotni. Klassz, amit csinálsz, nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Szia,

    nem-nem:) egy műsor épp elég volt;)
    Kezdem én is azt gondolni, hogy a desszertekben sokkal nagyobb fantázia van, mint egy főételben:)
    Egyenlőre csak a holnappal foglalkozom, meg azzal mi lehetne a hétvégi desszert:)
    Köszönöm:)))

    VálaszTörlés
  3. Szerintem mindenben végtelen lehetőségek vannak, amit meg lehet enni.....én sós szájú vagyok, nem is nagyon eszem édességet, csak ilyeneket, mint amit Te készítesz, a krémes tortáktól és társaitól kiráz a hideg:-(
    Ezért én is inkább valódi csokis, gyümölcsös, "kevesebb, de értékesebb" krémes édességeket kreálok. Szeretek olyanoktól tanulni, akinek a zsigereiben van a történet, nem csak lelekesek.....úgyhogy alaposan átnézem a desszertjeidet:-)))))

    VálaszTörlés
  4. sztema fagyinak jobb lenne vmi sorbet alap,a tejszín szerintem ebben a helyzetben túl tömény ahoz,hogy a tea bizonytalan íze kellően érvényesüljön.Próbáld ki cukorsziruppal meg zselatinnal.Szerintem ennek a teának az íze legjobban a gyömbérrel társul,amivel jól lehete fokozni azt ízét.A citrom maradhat ellenpontként szerintem.
    De amúgy szuper!És ha telefonon beszélünk elmondom élőben is.
    Üdv,
    chaudfroid

    VálaszTörlés
  5. Szerintem az előételekben van a legtöbb kibontakozási lehetőség. De ezen nem veszünk össze, kell egy jó patissier is a konyhába ;)
    Izgalmasan hangzik a rooibos fagylalt, szerintem egy kevés portói is jól menne hozzá vagy bele.

    Más: Kár, hogy nem írsz mennyiségeket a receptjeidhez. Olvasók számára így szerintem nehéz tanulni, vagyis így nehézkes továbbadni az elsajátított tudásodat az olvasóidnak. A párosítás egy dolog (ld. pl. foodpairing), de a jól eltalált, megfelelő arányok annál fontosabbak.

    VálaszTörlés
  6. A zsigerek nem mindig válnak be, ma belefutottunk, írok is róla egy postot;) Örülök, hogy tetszenek, jók ezek a pozitív megerősítések, néha úgy elbizonytalanodom, hogy ekkora lehetőséget kaptam...

    Oli,
    nah végre...lassan már arra is időpont kell, hogy telefonon beszéljünk.:) Köszi a tippet!

    Beatbull,

    nem is, hidd el látom én itt az előétel pályát...szerintem az este végére Gézu azt sem tudja fiú e vagy lány:))) az ötletelés más dolog persze, nah de együtt a kettő...imádom a desszert pályát, tökéletes:)))

    Megkérdezem, hogy kiadhatom e a pontos mennyiségeket...;)

    VálaszTörlés