Helyzetjelentés Balatonszemesről

Basszus (már elnézést) kiengedték a tyúkokat a kertbe..az még hagyján, hogy őket, de ott a kakas is. Nem merek kimenni. Pedig ma szabadnapom van, gondoltam sétálok egyet. Nem is tudom mikor volt utoljára, hogy csak kedvtelésből elmegyek sétálni...kivéve ha ebemet elvittem egy körre. De engem nem vitt senki egy körre, gondoltam majd most magamtól elmegyek. Említve a szabadnapot, mikor semmivel sem kellene foglalkoznom. Ennek ellenére bementem A Tücsibe az-az a Kistücsökbe. Állítólag munkamániás vagyok, szerintem meg kezdeti lelkesedés, ami jó lenne ha kitartó maradna a napi 600-700 vendég mellett.
Be kellett mennem...a hétvégi első desszertünk után, bennem van a hajrá érzés. Hogy mindig ilyen jó legyen, sőt! lehetne jobb is. Mivel a hétre 2 desszerttel is elő kellett rukkolni, kértem Balázst, hogy hétköznap vigyük az egyszerűbb vonalat. Én nem vagyok se szakács, se cukrász. Csak vagyok. A lehető legjobb érzés, hogy merhetek kitalálni, és engedik. Így hétköznaponként a házi ízeket nem feledve, kicsit új köntösbe kerülnek a desszertek, mától császármorzsa van narancsos barackkonfittal rajta őszibarack espuma. Izgulok, már csak azért is, mert megbeszéltük Rolival a tálalást, de nem láttam. Hiszen mégiscsak szabadnapom van, a konfit elkészítése után, jöttem is a vackomba pihenni. Ami végül abból állt, hogy kisebb sikerrel sikerült aludnom fél órát délután, és az Alinea könyvet tanulmányoztam Krisztián jóvoltából...de most nem merek kimenni...a fenébe is ott rohangálnak a tyúkok, még a kutya is a kenneljében van, akkor én hogy menjek ki?:)
Szeretem Szemest, hiányzott már ez a nyugalom. Aludni ugyan még nem tudok, pedig a lehetőség is meg van rá, de valamiért nem megy. Kezdem unni a partra vetett hal effektet, hogy én ezt az ágyamban adom elő...de majdcsak lesz valahogy. A végletekig úgysem lehet bírni a szakasos 4-6 órás alvásokat. Mégis reggel végig sétálni, lemenni a partra, vagy vitorlázni munka előtt fenomenális érzés. Ahogy mondani szokták más a levegő. A levegő is, az emberek is, és a boltok is (nem tudok venni szúnyogriasztót mert csak szerdán érkezik). Van Kishalász bistro, hekkel és palacsintával, reggelire bundáskenyérrel. A bundáskenyér nem az igazi...vagyis a bundáskenyér az nekem a szeretet, és sosem készítem,hanem készítettem. Itt meg műanyag tálcáról enni...csak D barátnőm látogatása és együtt reggelizése hozott valami otthonérzést. A többi viszont kiváló! Tényleg. Van csavaros fagyi is a sarkon:)
Ma Viki főzött, a háziasszony, vagyis Viki mami. Bár fiatalabb, de nekem Mami, mert olyan házias. Én meg örülök, ha beesem az ajtón este/éjjel és tudok köszönni. A főzés munka lett, és egyre jobban élvezem. Viki és Tomi házában lakom. Tomi a legjobb felszolgáló (meg lettem fenyegetve ha ezt nem írom le) Viki pedig szintén a Tavernában. Imádok itt lenni, imádom a kisszobám, van valami megmagyarázhatatlan jó érzés benne. Főleg, hogy érkezésemnél friss virág fogadott a szobámban. Jól esett. Nagyon. Azóta élünk, az elmúlt másfél hétben így együtt, és most jött Andris is, a köret pályára. Szóval vagyunk négyen, és Andrissal próbáljuk felkötni a gatyánkat. Mert Viki és Tomi előszeretettel habzsi-dőzsizik éjfélkor. Ezzel nem lehet lépést tartani. Fulladunk a kolbásztól, és az erőspaprikától. Ilyen rossz dolgom van, bizony:)
Meg ugye a Balaton, a Riviéra. Hétfőn vitorláztam, ilyenkor mindig szabad a nap. Keddtől csütörtökig pedig délutános vagyok, ilyenkor fogadom a barátaimat:). Viszont a múlt héten mindig bementem előbb. Aztán jön a hétvége mikor elfelejtem, hogy fiú vagyok e vagy lány. Most tapasztaltam meg milyen a szezon, és állítólag ez még semmi 200 blokk után. Vele sok meglepetéssel, sok ismerőssel, és olyannal is akiknél elsírtam magam, annyira megörültem. Van ilyen is. Jó, hogy lejöttem. Már most érzem, hogy felejthetetlen lesz ez a két hónap. Minden szempontból.
Ígérem lesznek beszámolók receptek is, az első desszerté is. Képet várok. Ugye így érthető?:)
Addig próbálom tartani a frontot a facebook fanpage oldalon, ha mással nem is, képekkel biztosan:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése