Czifray: Az üvegtészta és a csokoládé


Reggel szem kinyit, harmadik gondolat, hogy ma végre lesz időm pár napja fejben lejátszott két elem elkészítéséhez. A kandírozott réteslapon átléptem. Végül rájöttem, hogy a tervezett kandírozott réteslapos "tejberizs krémes", mert ez készült (volna), lehúzva a leplet az első verzióról, valamiért elvetődött bennem. Az ötlet ötletet generál, és, hogy hűbb maradjak mostani ízvilágomhoz és felfedező körútjaimhoz, egyszerűbb, mégis nekem tetszetősebb elemek kerülnek a desszerthez. Lehet, hogy meredekebb lesz, de bevállalom...:)


A narancssó szerepe végül a fehércsokoládéval tűnik a legharmonikusabbnak. A sós és az édes amúgy is egy nagy kedvencem. Sokszor szembefutnak velem mostanában éttermekben az ilyen kombinációjú desszertek. "Nekem újat nem mutatnak ezzel". A legrosszabb pillanataimban sós vagy szezámmagos ropit szoktam enni csokoládéval...:) Évek óta bevált, és évek óta meg is fájdul utána a pocak. Valamit valamiért:)

Narancssós fehércsokoládé tallér

fehércsokoládé felolvasztva
narancssó

Most biztos lehetne még valami frappáns hozzávaló, de ennyi...A csokoládét vízgőz felett felolvasztom, és mikor kicsit megdermedt megszórom a házilag elkészített narancssóval. Egy olyan dísz és egyben olyan elem, mely erősíteni fogja a terezett tejberizs ízeit. Legalábbis remélem, mert ott még nem tartok...:)


Hogy mi is ez? Ez itt...üvegtészta:) Vagy sok kicsi aranyló giliszta. De maradjunk a karamellás üvegtésztánál.
Zsófinál ülve és currys csirkegolyókat gyártva pattant ki az ötlet, mikor a rizstészta halmára néztem. Mivel ő is zsűritag, ezért nem beszélünk róla, de isteni szikraként felkiáltva sipítottam el magam: Ohhh sütött üvegtészta...iiigen! Az lesz...Ő pedig csak mosolygott, hogy csak nem bírtam ki, hogy ne beszéljek róla...de ott akkor gyorsan leírtam, mit, hogy szeretnék, kis füzetemben "titokba" :) Igazából a "verseny" szelleme nem vezérel, imádom ha járathatom az agyam egy ételen, olyan lehet, mint másnak a keresztrejtvény...:)

Karamellás üvegtészta

üvegtészta
barnacukor
víz

Az üvegtésztát forró olajba beletesszük, és mint a rákszirom 2 másodperc alatt felpuffad és kész is. (Arra vagyok kíváncsi sütőben kevés zsiradékkal mi történhet...kipróbálom) Erre csepegtetek rá kevés barnacukorból készült karamellt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése