Czifray verseny...gondolatok

Szerda este olvastam, hogy ismét meghirdetik a Czifray versenyt, ahol amatőrök is nevezhetnek. Innentől kezdve alvásról nem volt szó, pedig nem ártott volna friss fejjel dolgoznom másnap a vacsorán. Éjjel még mindig papírra vetettem a hirtelen felszabaduló elképzeléseket, ami ahogy szokott lenni másnapra már értelmetlennek tűntek. De egy nem.
Idén a tokány és a tejberizs a téma, ami elsőre akár kötöttnek is tűnhetne, de a fantázia elszabadult. Nincsenek kikötések, azon kívül, hogy a tejberizs alkotóelemei között: tej és rizs szerepeljen. A tokány viszont egyenlőre úgy érzem nagy falat, pedig egy tokány készülhet belsőségekből (erősen elgondolkodtam a rizsboros sertéstüdőmön), zöldségből, variációja végtelen, ízpárosításai a csillagokra is törhetnek...de mint mondtam valahogy ennél megragadtam. A legfurább, hogy a köretben vagyok biztos, de a tokány...tokány..tokány...amúgy is milyen szó ez. Kihívás, és szeretem a kihívásokat. Szeretem feszegetni a határaimat, és eltelt egy fél év,amióta profi konyhán is tanulgatok. Talán eljött a pillanat, egy ilyen megmérettetésre.
Persze ott a kétely, hogy az amatőrök közül nem mindenkit hívnak be, csak aki "érdemes rá", egy fotó egy recept leírás eldönt mindent. A zsűriben nem amatőrök ülnek, nincs mellébeszélés, amit leírsz, arról pontosan tudják mit várhatnak. Szeretném, jó lenne, nagyon jó lenne...
Csütörtökön ezek után mondanom sem kell be voltam sózva, Barna nagyon jó tanácsokat adott, hogy ne bonyolítsam túl, mire figyeljek az ízeknél, a textúráknál, hogy minden egyes alkotóelemet először külön külön készítsek el, azokat tökéletesítsem és a végén rakjam újra össze, és ami még fontos volt: "amúgy jó ötlet, dolgozz rajta". Persze Mihályi sem úszhatott meg, tőle a kocsonyásításról és a szifonról kérdeztem, egyre jobban éreztem, hogy meg van a tejberizs recept. Viktor elérte, hogy egyrészről örüljek, másrészről beijedjek. Tetszik neki az ötlet, de azt is elmondta, hogy nagy fába vágtam a fejszémet, mert a remegős állagra nagyon ki vannak élezve a zsűritagok. "Ájáj"...lesznek még a héten álmatlan éjszakáim :) Senki nem mondta, hogy ezt ne tedd bele, azt ne csináld, ahogy Barna mondta: az utat meg tudom mutatni, de neked kell bejárnod. Talán Barna mégse olyan kemény, mint mutatja:)



Első alkotóelem: Narancssó

3 narancs héját lereszeltem és ehhez nagy szemű tengeri sót kevertem, egyenlőre várom, hogy kiszáradjon. Kb. 6 óra elteltével látom, hogy a héj olaját elkezdte felszívni a só, de egyben maradt és nem olvadt fel. Ha kiszáradt, átturmixolom egy kávédarálón, hogy homogén narancssót kaphassak.

2 megjegyzés: