Nyúlmáj projekt

Igaz, ami igaz marhavesét szerettem volna készíteni. Azt kell, hogy mondjam a vese nekem egy "mocsok" dolog. Életemben nem lőttem még így mellé...Mindent betartottam 12 óra 7dkg:1l víz keverékében áztattam, persze miután minden fehér, és gyanúsabb sötét részt eltávolítottam, a végére alig maradt, mit felhasználni. A kellemetlen "pisiszag" viszont nem múlt el...újabb víz cserék, újabb áztatás, de semmi nem változott. A kezem is átvette eme kellemes illatállományt, a végére kellőképpen elment a kedvem. Aztán úgy voltam vele, hogy ennyi betartott és rátett áztatással lehet, hogy sütés közben történik meg a csoda, és eltűnik minden szag...a Szakácsok könyvében még áztatásról sincs szó, bár ott igaz, hogy borjúveséről értekezik a szerző. Így vagy úgy a 3 mustáros borjúvese recept, jó időre feledésbe merül, mert kukában végződött a kísérlet.

Viszont, volt helyette nyúlmájam, és volt egy Litauszki féle perecgombóc receptem, amit még a karácsonyi Gusto magazinban fedeztem fel, majd szalontüdővel sikerült megkóstolnom a Hagyomány és Evolúció versenyen. És úgy voltam vele, ha a vesének jó a mustár, a nyúlmáj sem fog panaszkodni:)



Habos mustármártásos nyúlmáj perecgombóccal és birsalmaecetes salátával

nyúlmáj
olívaolaj

1 salottahagyma
1tk vaj
1 löket brandy
1/2 dl fehérbor
250ml tejszín
dijoni mustár

A recept a Szakácsok könyvéből indul ki. A májat olívaolajon 2-3 perc alatt rózsaszínűre sütöttem, majd félretettem. Ebben a serpenyőben folytattam a hagyma üvegesre párolását egy kevés vajjal, majd hozzáadtam a brandyt és sziruposra forraltam, végül a fehérbort, amit szintén visszaforraltam. Felöntöttem tejszínnel és lassú lángon felforraltam, hozzáadva a mustárt, ami esetemben 3 ek-at jelentett. Átszűrtem, szifonba töltöttem. Ehhez 1l-es szifonomhoz 2 patront használtam. Ha meleg folyadékot habosítunk, a szifon fala nagyon gyorsan felmelegszik, ezért a tetejénél kell jól ráfogni. Én minden patron fejjel lefelé engedek bele, és úgy is rázom össze. Ha nem érezzük elég melegnek egy vízzel teli lábosban (ami elfedi a szifont) 75 fokra beállítva lehet melegen tartani.

Perecgombóc (Litauszki)

300g perec (ami én most a sváb rúddal helyettesítettem, szintén isteni finom puha kalács jellegű)
150g vaj
3 tojássárga

szerecsendió

A vajat a sóval, szerecsendióval habosra keverjük, majd hozzáadjuk egyesével a tojássárgákat, végül beleforgatjuk a feldarabolt perecet. Fóliába tekerve rúd alakúra formázva sós vízben főzzük meg.

Saláta:

A salátához igen egyszerű vinagrettet készítek. A Vom Fass-ban vásárolt birsalmaecetet keverem ki olívaolajjal, és ebbe forgatom át a salátát. Mindig 3 rész olajhoz adok 1 rész ecetet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése